Skocz do zawartości
BezpiecznePodroze.com.pl

Anna-M

Ekspert Grupy Bezpieczni!
  • Zawartość

    4
  • Rejestracja

  • Ostatnio

  • Wygrane dni

    2

Anna-M wygrał w ostatnim dniu 7 Listopad 2019

Anna-M ma najbardziej lubianą zawartość!

Reputacja

4 Reputacja: Nowicjusz

O Anna-M

  • Ranga
    Ekspert Tylem.pl, Fotelik24.pl

Dodatkowe

  • Dzieci
    2
  • Samochód
    taki mały, ładny
  • Miasto
    Warszawa

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. Jaki fotelik dla noworodka wybrać? Takie pytanie zaprząta głowę przyszłych rodziców, którzy wybrali już dla swojego maluszka wózek, ubranka, pieluszki, kosmetyki, łóżeczko, zabawki oraz całą masę bardziej lub mniej potrzebnych gadżetów, a na koniec zostawili sobie zakup najtrudniejszy i najmniej przyjemny, ale niewątpliwie najważniejszy. Na tak postawione pytanie – jaki fotelik wybrać? - jest tylko jedna odpowiedź. Najbezpieczniejszy fotelik dla noworodka to ten, który: · otrzymał dobre / bardzo dobre noty w testach zderzeniowych przeprowadzonych przez niezależne instytuty · pasuje do Twojego samochodu · pasuje do Twojej rodziny Bardzo ważne jest, aby fotelik samochodowy mógł poszczycić się dobrymi wynikami w testach zderzeniowych. Są one przeprowadzane przez nieżelazne instytuty z różnych krajów i badają co stanie się z dzieckiem przewożonym w danym foteliku podczas zdarzenia drogowego. Na ocenę ogólną wpływa kilka elementów (choćby jakość tapicerki fotelika czy łatwość jego montażu), ale te aspekty nie są kluczowe. Sprawdzamy wynik za bezpieczeństwo, bo to ta konkretna informacja jest kluczowa dla bezpiecznego przewożenia noworodka (a potem starszych dzieci) w foteliku samochodowym. Nie poprzestajemy na homologacji (starsza ECE R44/04 czy nowsza ECE R129 – popularny I-Size), bo ona tylko dopuszcza foteliki do sprzedaży, a nie bada wnikliwie poziomu bezpieczeństwa, jaki oferuje fotelik. Druga rzecz. Jeśli już wybraliśmy z oferty rynkowej fotelik dla noworodka z dobrymi wynikami w testach, czeka na przymiarka do auta, w którym fotelik będzie użytkowany. Po co? Sam fakt posiadania pasów 3-punktowych lub systemu Isofix nie gwarantuje stabilnego i bezpiecznego montażu. Problemy, jakie mogą się pojawić wynikają choćby z różnych kształtów kanap samochodów różnych marek (czy modeli w ramach jednej marki) czy różnej wysokości zamontowania zaczepów Isofix. Nawet jeśli uda nam się zapiąć fotelik zgodnie z wytycznymi producenta, może okazać się, że efekt takiego montażu będzie opłakany - fotelik stoi na kanapie samochodowej bardzo pionowo, a noworodek praktycznie siedzi w nim jak na krześle, co nie tylko jest dla niego niewygodne, ale przede wszystkim niebezpieczne. Wizyta w sklepie specjalistycznym, z bogatą ofertą modeli jest tu niezbędna – sklepy Tylem.pl polecają się. OK. Mamy zatem wybrany fotelik z testami, zamontowaliśmy go stabilnie i w odpowiedniej pozycji w aucie (pełen sukces!), a teraz do auta wsiada Tata o wzroście 198 cm… a to auto jest niewielkie… i ten wspomniany Tata wsiada, wsiada, ale wsiąść nie może, bo gabarytowy fotelik zamontowany na obszernej bazie kasuje miejsce kierowcy. Co to oznacza? Ni mniej ni więcej, że ten model fotelika nie pasuje do Twojej rodziny. I chociaż Państwo Kowalscy mają taki sam, a i przyjaciółka sobie go bardzo chwali, to dla Ciebie się nie nadaje. Pamiętaj, że wybierasz fotelik do swojego dziecka, swojego samochodu, swojej rodziny, a dysponujesz swoim budżetem. Nie patrz na innych, bo to nie dla innych wybierasz fotelik. Trudne? Nie aż tak bardzo, ale bywa czasochłonne. Z jakiej grupy produktów wybieramy pierwszy fotelik samochodowy dla noworodka? · Fotelik w kategorii 0-13 kg / ok. 40-75 cm, czyli taki, który posłuży od porodu do około pierwszych urodzin. · Fotelik z zestawu modułowego - na jednej bazie najpierw montujesz fotelik 0-13kg, a następnie fotelik kolejny, nadal montowany tyłem do kierunku jazdy z kategorii 0-18kg. Zestaw posłuży do 4 roku życia. · Fotelik 0-18kg, o ile posiada odpowiednie (nie jakiekolwiek) wkładki, a jego pozycja w samochodzie jest adekwatna dla noworodka. Takich produktów jest tylko kilka na rynku. Na co jeszcze zwracać uwagę przy wyborze fotelika samochodowego dla noworodka? · Budżet. Nie zawsze tanio znaczy źle, choć trzeba podchodzić realnie do tematów finansowych – najnowszy model fotelika, z funkcją obrotu na bazie, w tapicerce „premium” będzie kosztował sporo. Zastanów się jednak, czy wszystkie modne (ale też wygodne) bajery są Ci faktycznie niezbędne. Fotelik prosty, ale nadal bezpieczny można kupić w bardzo rozsądnej cenie . Przyjdź do Tylem.pl – mamy wiele przetestowanych modeli na każdą kieszeń. · Sposób montażu. Szybciej i łatwiej zapniesz fotelik na bazie, zamontowanej na stałe w samochodzie (za pomocą pasów lub Isofixa), niż samym pasem samochodowym. Pas może się luzować, może cisnąć nogi większego dziecka, może sprawiać Ci kłopot. Ale zestaw z bazą będzie odpowiednio droższy. Większość fotelików z tej grupy można zamontować samym pasem samochodowym, ale pojedyncze modele montujemy tylko na Isofix. Jeśli panujesz poruszanie się tylko swoim autem, to OK, ale jeśli przyjdzie Ci jechać taksówką bez systemu Isofix, pojawi się problem. Co wybierasz? · Adaptery do wózka. Jeśli masz już wózek i ważne jest dla Ciebie wpinanie fotelika samochodowego 0-13 kg , czyli popularnej łupinki na stelaż – upewnij się, że fotelik jest z nim kompatybilny lub, że możesz kupić adaptery do takiego zestawu. Pamiętaj jednak, że fotelik to bezpieczeństwo dziecka w podróży, wózek jest tematem drugoplanowym, więc nie kieruj się wyborem fotelika samochodowego pod kątem wózka. · Dla noworodka wybieramy fotelik. Są dostępne na rynku gondole (także z testami zderzeniowymi), umożliwiające przewożenie noworodka w pozycji leżącej, ale takie rozwiązanie rekomenduje się tylko w wyjątkowych sytuacjach, gdy jest zalecanie lekarza. Jeżeli dziecko cieszy się doskonałym stanem zdrowia – wybieramy fotelik. Przetestowany i dobrany do samochodu fotelik samochodowy. · Waga fotelika. Z tym jest bardzo różnie – od lekko powyżej 2 kg, do ponad 5 kg, więc jeśli mieszkasz na trzecim piętrze bez windy, wybieraj raczej coś lekkiego, szczególnie, że maluch bardzo szybko przybiera na wadze, a kręgosłup ma się jeden. Jeśli jednak przenoszenie dziecka w foteliku samochodowym ograniczysz do minimum–kwestia ciężaru fotelika nie jest w Twoim przypadku kluczowa i nie musi wypływać na Twój proces decyzyjny. Złote myśli na koniec: · Bezpieczeństwo przede wszystkim. Wybierz model przetestowany i dopasowany do samochodu. · Nie zostawiaj zakupu fotelika na ostatnią chwilę – Twój poród może nastąpić wcześniej niż zakładasz, albo dobór fotelika może z jakiegoś powodu okazać się bardziej czasochłonny. Nie warto dokładać sobie stresów w tym i tak nerwowym czasie. · Nie sugeruj się wyborami gwiazd telewizji czy Internetu – nie tędy droga. · Po foteliku 0-13kg kontynuuj przewożenie dziecka tyłem do kierunku jazdy, minimum do 4. roku życia. Tak jest bezpieczniej. 5x bezpieczniej. Na wszystkie inne pytania dotyczące doboru bezpiecznego fotelika samochodowego dla noworodka odpowiedzą doradcy sklepów eksperckich Tylem.pl. Służymy radą i pomocą. Zapraszamy na zakupy.
  2. W dzisiejszych realiach rzadko wybieramy fotelik do jednego auta, z montażem na stałe. Coraz więcej naszych klientów przyjeżdża dwoma samochodami – jeden większy, rodzinny, drugi mniejszy, miejski, zazwyczaj użytkowany przez mamę + dziecko. Do tego dochodzą auta dziadków (dzięki niebiosom za instytucję dziadków!) lub opiekunki, auta służbowe, które się częściej lub rzadziej, ale jednak zmieniają. W takich sytuacjach pojawia się problem i potrzeba znalezienia „uniwersalnego” fotelika. Czy taki istnieje? Niestety nie. Co więc zrobić? Jeżeli dziecko siedzi samodzielnie, ma min. 75cm wzrostu i ok. 9 kg w grę wchodzi kat. 9-25kg. Pasy (przy montażu standardowych RWFów, montowanych 3-punktowo: pas samochodowy, pasy kotwiczące, noga) dają możliwość manewrowania fotelikiem, ustawienia go bliżej / dalej od oparcia, przesunięcia w jedną czy drugą stronę, żeby lepiej wpasować się w siedzisko i osiągnąć zamierzony efekt. ALE kategoria ta zajmie więcej miejsca w samochodzie, co może być problematyczne w mniejszym autku, w którym jeździ z dzieckiem dwójka wysokich dorosłych. Wbrew pozorom ISOFIX nie będzie łatwiejszym rozwiązaniem – zaczepy umiejscowione są w różnych miejscach – wyżej / niżej w stosunku do linii siedziska kanapy, różne jest wyprofilowanie kanap, nie zawsze rama antyrotacyjna odpowiednio przylega do oparcia powodując, że montaż nie jest wystarczająco stabilny. Problemów może pojawić się kilka. Reasumując: fotelika uniwersalnego nie ma. Pozostaje mierzenie i nic tego żmudnego, ale jakże przydatnego procesu nie zastąpi. Tylem.pl zaprasza – mamy WSZYSTKIE foteliki RWF i doświadczonych doradców, którzy zawsze służą pomocą.
  3. Często pada pytanie co jest lepsze dla dziecka – fotelik do 18 kg czy do 25 kg. Nie ma na to pytanie jednoznacznej odpowiedzi, ponieważ każda rodzina ma inne wymagania względem fotelika oraz inne auto, inną ilość pasażerów, którzy na co dzień podróżują z dzieckiem, którzy mają inny wzrost, budżet oraz co najważniejsze - innego małego pasażera czyli dziecko. Dlatego też nie powinniśmy patrzyć na to co mają inni w swoich samochodach. To że ktoś w tym samym samochodzie ma np. model do 25kg nie oznacza iż ta właśnie kategoria/model jest dla najlepsze dla Was. Zmiennych jest wiele. Postaramy się przybliżyć różnice między tymi kategoriami, aby mimo wszystko ułatwić Wam wybór nie konkretnego fotelika, a kategorii. To że polecamy foteliki tyłem do kierunku jazdy, rozumie się u nas samo przez się Słowo o kategoriach. Obecnie (pomijając wchodzącą normę I-Size bazującą na wzroście), patrzymy na wagę. Prosty podział, można zdefiniować tak: od noworodka do 13kg 0-18kg / 9-18 kg 0-25 / 9-25kg 9-36kg 15-36kg Zatem po foteliku pierwszym (łupinka, nosidełko 0-13kg) stoimy przed wyborem – który następny? Mamy dwie możliwości, bo na kategorię 15-36kg jesteśmy jeszcze za mali, niscy i w ogóle nie dorastamy do tej kategorii. Od niej nie uciekniemy i kiedyś trzeba będzie się nią zainteresować, lecz na tym etapie mamy opcje (oczywiście tyłem) albo do 18kg albo do 25kg. Dla kogo „osiemnastka” czyli czemu 18kg? Dla mniejszych, niesiedzących, młodszych i niższych pasażerów. W RWF-ach mamy kategorię 0-18 kg, co przekłada się na ok. 105 cm wzrostu i ok. 3,5/4 rok życia. Oczywiście każdy młody człowiek ma inne proporcje, a daną wagę czy wzrost osiąga w innym czasie, ale podane wartości przyjmujemy jako uśrednione. Ważne jest, aby zagłówek był obniżony na tyle, aby niemal dotykał ramion i chronił głowę podczas zderzenia. Sytuacja, kiedy zagłówek zaczyna się na linii oczu, czyli bardzo wysoko, jest nieakceptowalna. W osiemnastkach zagłówek schodzi niżej, więc wcześniej możemy przesadzić do niej malucha. Osiemnastki dają możliwość zmiany pozycji w trakcie jazdy (po zatrzymaniu samochodu). Jedziemy sobie w pozycji siedzącej, podróż nudna i monotonna – dziecko zasypia i wtedy możemy (zatrzymując pojazd) wychylić fotelik do pozycji bardziej leżącej i bardziej komfortowej. Oczywiście jeśli na pokładzie mamy tylko kierowcę i dziecko, ta operacja nie będzie należała do najłatwiejszych, łatwiej dokonać tej zmiany, kiedy obok fotelika siedzi jedno z rodziców. Osiemnastki zajmą mniej miejsca w samochodzie (liczoną od oparcia kanapy do pleców fotelika), ale też oferują dziecku mniej miejsca na nogi niż kategoria 9-25kg, bo trzymają się (w zdecydowanej większości przypadków) na Isofx (choć są jeszcze modele na pasy oraz na Isofix lub na sam pas), a prowadnice Isofix’ów mają ograniczoną długość. Nie ma opcji, żeby znacznie odsunąć fotelik od oparcia kanapy. Nie jest to jednak konieczne, bo projektant zna gabaryty dziecka o wadze max 18kg Zatem jak się nie mieścimy w kg czy w cm czy z nogami – to kończy się fotelik i należy go zmienić. Możemy zmienić na model dalej tyłem do 25kg lub na już taki przodem w kat. 9-36 lub 15-36kg. Tak, też sprawdzamy i musimy dopasować dziecko i fotelik do samochodu. Tu nic się nie zmienia. Częste przekładanie fotelika między autami, przeważnie przy porannym pośpiechu i niezadowoleniu młodszego pokolenia, skłania do wyboru kategorii 0-18kg. Wklikujemy fotel w Isofix, wyprowadzamy nogę i montaż mamy zrobiony – szybko, łatwo i (prawie) przyjemnie. Często zakup osiemnastki jest wynikiem określonej sytuacji rodzinnej. Kupujemy 0-18kg dla obecnego dziecka, ale w niedalekich planach jest kolejny członek rodziny, więc przeprowadzamy kalkulację, kiedy starszak będzie wyrastał z fotelika, żeby przekazać go młodszemu rodzeństwu. Warto to rozważyć przed zakupem. Obniża to koszt zakupu następnych fotelików. Branża fotelikowa się zmienia, pojawiają się nowości. Obecnie coraz więcej firm wprowadza do oferty obrotówki – modele, które obracają się o 360 stopni. Klienci szukają tego rozwiązania z racji ułatwionego wkładania / wyjmowania malucha z fotelika. Wszystkie obrotówki występują tylko i wyłącznie w kategorii 0-18kg. Osiemnastki też można wybrać w komplecie z bazą lub jako fotel jednoelementowy. Jeśli mama ma często nosić i sama montować, warto zwrócić uwagę na wagę fotelika. Modele dwuelementowe będą lżejsze i łatwiejsze do przenoszenia niż jednoelementowe. Łatwiej też jest je wpinać i manewrować w samochodzie. Osiemnastek jest więcej na rynku, mamy tu dużo większy wybór modeli i funkcji oraz testów niż w modelach do 25kg A co nam daje 9-25kg? Przede wszystkim dłuższy okres użytkowania fotelika przez dziecko, ale możemy się przesiąść nieco późnej niż do osiemnastki – wymagane jest ok 75cm wzrostu i nie mniej niż 9 miesięcy. Samodzielne siadanie jest wymogiem koniecznym. W najobszerniejszym modelu dostępnym obecnie na rynku - młody człowiek może jeździć do ok. 135 cm wzrostu. Ponadto, z racji montażu pasem, mamy dowolność jeśli chodzi o miejsce, w którym ustawimy fotelik na kanapie. Jeśli dziecko jest małe, fotelik może to być blisko oparcia, jeśli nogi ciągną się do nieba –odsuwamy fotelik na sam skraj kanapy, zwiększając przestrzeń na nogi. Choć są modele, które od razu muszą stać na skraju kanapy. Oczywiście auta nie są z gumy, więc jeśli dajemy więcej miejsca dziecku, to zabieramy to miejsce kierowcy / pasażerowi przedniego fotela. Zatem wzrost kierowcy/pasażera i jego bezpieczeństwo i wygoda mają duże znaczenie dla ustawienia fotelika. Montaż 9-25kg wymaga chwili czasu oraz mocnego dociśnięcia pasów (samochodowych i kotwiczących). Jeśli zatem fotelik miałby być często przekładany, raczej ta kategoria się nie sprawdzi. Można dokupić dodatkowe pasy kotwiczące lub mocowania, lecz i tak czas montażu jest dłuższy, a możliwość popełnienia błędów nieco większa. Pozycję wychylenia fotelika ustalamy w momencie montażu – nie ma możliwości (poza 2 modelami), aby zmienić ją w trakcie jazdy, kiedy maluch zaśnie w foteliku – to domena osiemnastek. Fotele 9-25kg nie są tak kosztowne, jak potrafią być osiemnastki i wystarczą na dłużej. Czym się różnią modele w tej samej kategorii? Wszystkim. Testami, opcjami, wielkością siedziska wewnątrz dla dziecka, wielkością modelu na zewnątrz, montażem, tapicerkami, kolorami, wkładkami, ilością miejsca na nogi, wychyleniem, itp., itd. Przymierz przed zakupem. Podsumowując: Każda kategoria ma swoje plusy, ale kluczowe i nienegocjowalne jest to, aby fotelik był dopasowany do dziecka i samochodu, dobrze, żeby mógł poszczycić się dobrymi wynikami testów zderzeniowych przeprowadzonych przez niezależne instytuty. Nie ma tu testu lepszego czy gorszego, bo każdy sprawdza co innego – optymalnie mieć tyle testów, ile wlezie. Pamiętajcie, iż fakt, że Wasz znajomy ma model X i jest z niego zadowolony, nie znaczy, że wybierając ten sam model dla Waszego dziecka wybierzecie optymalnie. Sami decydujcie, potem przymierzcie i ruszajcie bezpiecznie w drogę. Jako Tylem.pl mamy wszystkie modele fotelików RWF, zatem wybranie odpowiedniego modelu to pestka. Acha, jeszcze jedno - najtrudniejsze, czyli kolor fotelika. Tu nie pomożemy. Jesteśmy bez serca i z tą kwestią zostawiamy Was sam na sam z wariacjami kolorystycznymi proponowanymi przez producentów.
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważna Informacja

Będąc na stronie Serwisu zgadzasz się na: Polityka prywatności, Regulamin. Polecamy stworzyć nowe konto - otrzymasz dostęp do ukrytych części Serwisu i zyskasz sporo nowych możliwości w tym szybszy i łatwiejszy dostęp.