Skocz do zawartości
BezpiecznePodroze.com.pl

Marta-I

Ekspert Grupy Bezpieczni!
  • Zawartość

    37
  • Rejestracja

  • Ostatnio

  • Wygrane dni

    1

Marta-I wygrał w ostatnim dniu 11 Lipiec

Marta-I ma najbardziej lubianą zawartość!

Reputacja

2 Reputacja: Nowicjusz

O Marta-I

  • Ranga
    Ekspert Tylem.pl, Fotelik24.pl
  • Urodziny 07.09.1986

Dodatkowe

  • Dzieci
    1
  • Samochód
    Hyundai
  • Miasto
    Szczecin

Ostatnio na profilu byli

1572 wyświetleń profilu
  1. W kategorii 0-13 ciekawostki: Joie iLevel z oceną 4 Cabriofix z oceną 4 na pasy. To jest niezwykle ciekawa informacja, bo chodziły słuchy, że to stara skorupa i już do niczego się nie nadaje. Jak widać Maxi Cosi może nic w nim nie poprawiło, ale bezpieczeństwo tego modelu dalej utrzymuje właściwy poziom. Britax BabySafe2 iSize z bazą Flex – ocena 5 za bezpieczeństwo Fotelik Jane Koos i-Size, mimo dobrej oceny za bezpieczeństwo dostał 1 za substancje szkodliwe. Nie jest to pierwsza taka wpadka hiszpańskiej firmy. Kategoria fotelików tyłem (RWF) i tu właściwie pewniaki: Britax Dualfix M iSize – ocena 4 Britax Swingfix M iSize – ocena 5 Po tym teście cała rodzina obrotowych nowości Britaxa ma świetne oceny. Co to oznacza, ze Swingfix dostał 5, a Dualfix 4? W związku z tym, że jest to ten sam fotel – tylko z blokadą obrotu do przodu – możemy domniemywać, że Dualfix ustawiony tyłem także zasłużyłby na 5 Kategoria fotelików dla starszych dzieci 15-36 kg Cybex Solution S-fix z oceną 4 – nie powinno to nikogo dziwić nawet Największym zaskoczeniem jest Nachfolger Hy5 TT, czyli dmuchany fotelik samochodowy. Wynalazek dostał wprawdzie ocenę 1 za substancje szkodliwe, ale ocena 3 za bezpieczeństwo stawia pytanie – czy jest to rozwiązanie dla podróżujących np. samolotem? (fotelik waży 5 kg) Pełna ocena: >> KLIK << WYNIKI ADAC 2018: >> KLIK << WYNIKI OEAMTC 2018: >> KLIK << Link do tabelki: http://www.bezpiecznepodroze.com.pl/uploads/monthly_2018_10/adacjesien2018.jpg.72c1505ebcbfea84797f7b2251c31f1a.jpg Link do tabelki: http://www.bezpiecznepodroze.com.pl/uploads/monthly_2018_10/oeamtc2018jesien.jpg.b0d86c5e8d22d1a9730febbf68658576.jpg
  2. Fotelik JANE marki GRAVITY został zakwalifikowany w kategorii najbardziej zaawansowanych produktów w Europie z homologacja iSize R129. Istotnymi ocenami bezpieczeństwa wartymi odnotowania to: Niskie ryzyko urazu w zderzeniach czołowych Niskie ryzyko niewłaściwego montażu Doskonała jakość konstrukcji siedziska Które wskazują na niezwykłe właściwości produktu. Wszystkie przeprowadzone testy w laboratoriach Crash Test Jane przebiegły pozytywnie i zakładały, iż fotelik osiągnie takie same wyniki w niezależnych testach zderzeniowych ADAC. Producent zaskoczony jest również informacją o wykrytych toksycznym materiale w tkaninach. ADAC nie informuje jednak w jakiej to tkaninie zostały znalezione toksyczne substancje. Jane chciałoby poinformować konsumentów, że obecność tych substancji mieści się zdecydowanie w granicach wyznaczonych przez Normy europejskie. Jednakże w świetle tych wyników producent pragnie poinformować, iż wykonał dodatkowo zestaw sześciu testów, które zwykle wykonuje na swoje produkty, robiąc to w najlepszych niezależnych laboratoriach europejskich: SGS – światowy lider w zakresie kontroli, weryfikacji, testowania i certyfikacji; TÜV – międzynarodowa organizacja zajmująca się usługami technicznymi, bezpieczeństwem i certyfikacją. Wyniki wszystkich tych testów wskazują, że fotelik samochodowy GRAVITY jest wolny od substancji zidentyfikowanych w testach Eurotest. Firma JANE dodatkowo dostarczyła konsorcjum ADAC wszystkie wyniki raportów do oceny i informacji. Dodatkowo JANE umieści w/w raporty w domenie publicznej, aby były dostępne dla wszystkich. http://www.jane.es/wp-content/uploads/2018/05/sgs_tr1321521_h_gravity-_reducer_and_shoulder.pdf http://www.jane.es/wp-content/uploads/2018/05/sg_tr1305049_h_whole_upholstery_stiwa_method.pdf http://www.jane.es/wp-content/uploads/2018/05/tuv_0164127713a_001_shoulder_protector.pdf http://www.jane.es/wp-content/uploads/2018/05/sgs_can18_080693_01_ec_18960103_f_h_memory_foam.pdf http://www.jane.es/wp-content/uploads/2018/05/tuv_0164126644a001_h_fabric.pdf http://www.jane.es/wp-content/uploads/2018/05/sgs_gzhl1804016634ip_h_glue.pdf Producent pragnie dodać, iż obecna sytuacja wskazuje skażeniu środowiska w badanej próbce lub błąd proceduralny w Europejskim Teście Systemów Zabezpieczania Dzieci przeprowadzonych w 2018, który jest niezależny i poza firmą JANE jak i fotelikami GRAVITY dostępnymi na rynku. Dlatego firma JANE podjęła decyzję o przeprowadzeniu międzynarodowej komunikacji dla wszystkich klientów jak i konsumentów, aby poinformować o bezpieczeństwie i potwierdzeniu jakości i bezpieczeństwa produktu jakim jest fotelik GRAVITY marki JANE. Proszę mieć na uwadze, iż przed oficjalną publikacją niezależnych wyników ADAC, firma JANE przedstawiła swoje zastrzeżenia co do uwag do produktu i poprosiła, aby rozważyć ponowny test. Jednakże doszło do publikacji przez ADAC wyników bez zastanowienia się nad zastrzeżeniami producenta.
  3. Są już nowe wyniki testów ADAC - wiosna 2018 Kategoria 0-13 - same świetne oceny - za bezpieczeństwo ocenę 4 otrzymały Maxi Cosi Rock, Kiddy Evoluna iSize 2, Graco Snugride iSize oraz polski fotelik Avionaut Ultralite z bazą IQ. Britax Baby Safe 2 iSize otrzymał ocenę 5. Foteliki iSize (do 105 cm): * Na uznanie zasługuje fotelik Britax Romer Swingfix iSize - ocena 5 za bezpieczeństwo oraz Test Plus. Model już niedługo pojawi się na naszym rynku w cenie 2659 zł. Jego brat bliźniak Dualfix iSize otrzymał ocenę 4. * Maxi Cosi Pearl One, który wkrótce wchodzi na rynek z Test Plusem otrzymał ocenę 4. Taką samą notę otrzymał pierwszy fotelik z poduszkami powietrznymi, czyli Maxi Cosi Axissfix Air. * Cybex Sirona S iSize otrzymała za bezpieczeństwo ocenę 4. * Jane Gravity dostał ocenę 3 za bezpieczeństwo, ale niestety 1 za tapicerkę. * Concord Ultimax iSize z oceną 1 za bezpieczeństwo. W kategorii 15-36 ocenę 4 otrzymały Nuna Aace, Recaro Monza Evo oraz Monza Evo Seatfix, a także Besafe izi FlexFix iSize. Filmy z testów: https://www.youtube.com/watch?v=ApGyviyX70w https://www.youtube.com/watch?v=7frHc7B3Y5o Link do testów: https://www.adac.de/infotestrat/tests/kindersicherung/kindersitz-test/default.aspx?ComponentId=29903&SourcePageId=31900 https://www.oeamtc.at/tests/kindersitztest/kindersitztest-2018-fruhjahr/
  4. Najlepiej tak dobrać i rozmieścić foteliki w samochodzie, żeby się zmieściły.
  5. Besafe Izi FlexFix iSize jest pierwszym fotelem grupy 2/3, który posiada homologację ISize, a tym samym spełnia wymogi drugiej fazy tej homologacji. Co to oznacza dla użytkowników? Oznacza to, że fotelik ten nie ma swojego przeznaczenia wagowego, a jedynie wzrostowe. dotychczas wszystkie foteliki były do 36 kg i koniec (nie licząc amerykańskiego Diono), a teraz do 150 cm jeździmy nie patrząc na wagę – rozwiązanie idealne dla dzieci poza siatkami centylowymi, jeżeli chodzi o wagę. Izi Flex jest homologowany od 100 do 150 centymetrów wzrostu i nadaje się od ok. 4 roku życia. Czytajcie dalej: http://fotelove.com.pl/2018/02/25/besafe-izi-flexfix-pierwszy-fotelik-od-4-roku-zycia-z-homologacja-isize/
  6. Fotelik Babysafe Westie został poddany testowi dynamicznemu przy prędkości 56 km/h przeprowadzonemu przez Przemysłowy Instytut Motoryzacji PIMOT. Test wykonany przy prędkości 56 km/h (fotelik montowany tyłem) z użyciem manekina antropomorficznego Q3 (odpowiadającego 3-letniemu dziecku). Test wykazał, że na szyję dziecka działają 25% niższe siły niż określone jako graniczne wiodącego szwedzkiego testu: Pomiary wykazały, że na głowę pasażera działają następujące maksymalne siły: ✅ 959,9N na górny odcinek szyjny, ✅ 922N na dolny odcinek szyjny.
  7. Producent RECARO Child Safety wprowadził zmiany w foteliku Zero.1 i-Size zwiększające komfort dzieci oraz eliminujące pojawiające się zjawisko "opadającej główki". Począwszy od numeru seryjnego: KS01063405 - pianka we wkładce redukującej dla małych dzieci podzielona została na dwie części. Jedna z części służy starszym dzieciom zwiększając ich komfort i eliminując ryzyko opadania głowy, gdy dziecko zasypia. KS01072986 - poprawiono funkcję odchylania fotela ułatwiając zmianę pozycji spoczynkowej. KS01073186 - wzmocniono uchwyt regulacji ISOFIX zapobiegając jego uszkodzeniu. Jednocześnie informujemy, że w przypadkach opadającej głowy w fotelikach Zero.1 z numerami seryjnymi wcześniejszymi niż KS01063405 nieodpłatnie dosyłamy wkładki pod wskazany adres. http://www.recaro-polska.pl --------------- Co to znaczy? Jeżeli macie starszy model Zero.1 i problem z opadającą głową, go dostaniecie specjalną wkładkę for free 😎 Kupując nowy model macie tą wkładkę w komplecie, ale jest schowana w standardowej wkładce dla maluchów i trzeba ją od niej oddzielić (wyjąć z pokrowca)
  8. Wersja 1.0.0

    1 pobranie

    Oficjalne stanowisko hiszpanów z Jane w sprawie fotelika Jane Grand 9-36 kg, który jesienią 2017 otrzymał 1* w ADAC.
  9. Jak się przyjrzymy składowym, to zobaczymy, że Klippan Kiss 2 Plus ma 5* za zderzenia czołowe i 4* za zderzenia boczne. Dlatego dostał ogólną 4, a nie 5 - podają najniższą otrzymaną ocenę. Tutaj rozbicie na składowe: https://www.oeamtc.at/tests/kindersitztest/kindersitztest-2017-herbst/klippan-kiss-2-plus-21411316
  10. Niestety nie ma wciąż oficjalnej informacji od Takata dlaczego tylko 3*. Jak tylko pojawi się oświadczenie, to oczywiście je opublikujemy.
  11. Jest dlugo oczekiwana jesienna tura testów ADAC 2017. * interesuje nas tabelka „Seguridad” czyli bezpieczeństwo O dwóch fotelach z 1* wiedzieliśmy już wcześniej – Jane Grand i Recaro Optia. Na oba był recall – należało zgłosić się do producenta, jeżeli posiadało się fotel z określonej serii produkcyjnej. Poza tymi dwoma nie było paskudnych wpadek. Z ciekawych obrotowych Recaro Zero.1 Elite i GB Vaya z 4*. Odświeżono testy Klippan Kiss 2 Plus – także 4*, co daje nam fotel z 4* i Test Plus, który możemy używać od dnia narodzin do 18 kg, czyli ok. 4 lat, a jak dziecko chude to nawet dłużej. Concord Vario XT 3*, co w kategorii 9-36 w ogóle nie dziwi. Ocena jak najbardziej poprawna. Nowy fotel na rynku z pasami 5cio punktowymi do 25 kg przodem – Joie Bold dostał 3*. Nieźle Na polskim rynku z początkiem 2018 roku. W kategorii 0-13 same czwórki dla Cybexa i Recaro, co też nie jest żadnym zaskoczeniem. Następna tura na wiosnę 2018.
  12. Marta-I

    Testy ADAC jesień 2017

    Dziś opublikowano wyniki jesiennej tury testów ADAC. Całość znajdziecie tutaj: http://fotelove.com.pl/2017/10/24/adac-jesien-2017/
  13. Bezpieczeństwo dzieci w taksówkach – według obowiązującego w Polsce prawa dziecko w taksówce może podróżować bez fotelika samochodowego (Art. 39, art. 45 ustawy z 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym (Dz.U. z 2012 r. poz. 1137). Osobiście uważam, że to idiotyczne i nie powinno tak być. Rodzice wykorzystując ten przepis wożą swoje dzieci na kolanach, sami przy okazji nie zapinając pasów. Byle hamowanie i może się stać bardzo duża krzywda… Niestety ciężko znaleźć korporację, która oferuje dziecięce foteliki samochodowe, które nie mają stu lat, nie są badziewiami z marketu albo które nie są zwykłymi poddupnikami. Dlatego wraz ze szczecińską Taxi Złotówa doszliśmy do wniosku, że trzeba to zmienić. Skoda Superb wyposażona została w fotelik samochodowy Klippan Triofix Recline Comfort, żeby każdy maluch podróżujący z rodzicami taksówką po Szczecinie mógł być bezpieczny! Szymon – kierowca taksówki jest ratownikiem WOPRu i wozi ze sobą defibrylator, ponadto został przeszkolony w zakresie bezpiecznego przewozu dzieci <3 Wybraliśmy i dopasowaliśmy model jak najbardziej uniwersalny. W modelu Klippan Triofix Recline Comfort możemy przewozić dzieci od 9 kg: Tyłem do kierunku jazdy do 18 kg; Przodem do kierunku jazdy do 36. Taksówkę z fotelikiem możecie zamówić pod numerem: 730 112 007 źródło: http://fotelove.com.pl
  14. Montaż i kotwiczenie fotelika montowanego tyłem do kierunku jazdy Jednym z częstych kłopotów klientów posiadających fotelik montowany tyłem do kierunku jazdy, jest to jak go zakotwiczyć i przymocować w samochodzie. Zagadnienie istotne z punktu bezpieczeństwa i poprawnego montażu nie jest wcale takie trudne, jak może się wydawać. Czym są pasy mocujące? Pasy montażowe, kotwiczące, mocujące (zawsze w zestawie z fotelikiem), które mocujemy do części stałych samochodu i pleców fotelika RWF. Po co ? Dla bezpieczeństwa, dla poprawy stabilności, dla ochrony. Sama instalacja pasów i ich montaż jest zadaniem wręcz banalnyma a większym problemem jest sposób ich prowadzenia lub wybór optymalnej metody ich przypięcia. Jakie zatem mamy opcje? Istnieją 3 sposoby montażu: montaż do posiadanego uchwytu w szynie montaż do szyny przednich foteli montaż do fotela przedniego 1. Montaż do posiadanego uchwytu w szynie Pierwsza metoda, to kotwiczenie lub przeprowadzenie pasa w uchwycie szyny po której porusza się przedni fotel. Nie każdy samochód posiada taki uchwyt. Jak wygląda taki oryginalny uchwyt, pokazuje zdjęcie obok. Możemy zaczepić pas bezpośrednio do uchwytu. Rozwiązanie specjalnie zaprojektowane do tego celu, szybkie i bezpieczne. Nie ogranicza nam możliwości poruszania przednim fotelem, aby dostosować go do potrzeb pasażera (przód-tył). Polecamy poniższe filmy, gdzie pokazano jak to wykonać. Mocowanie fotelika RWF szybki montaż orginalny uchwyt możliwość poruszania fotelem (przód-tył) Coż zrobić jeśli w naszym samochodzie nie ma takiego uchwytu? Zostaje nam wybór pozostałych metod lub zakup uchwytu oraz jego montaż. Tu pojawia się małe światełko dla posiadaczy fotelików RWF marki BeSafe, gdyż takie dwa uchwyty (oraz podkładki) mamy w zestawie fotelika (wraz z pasami oczywiście). Zatem nie musimy szukać ani dokupować tego elementu. Axkid oferuje uchwyt jako dodatkowy element (zobacz: uchwyt mocowania i kotwiczenia axkid, dołączając do fotelika jedynie komplet pasów. Pozostałe marki Recaro. MaxiCosi, Britax, nie oferują oryginalnych uchwytów i podobnie jak Axkid dodają jedynie pasy. Klippan zdecydował się zrezygnować z mocowania i kotwiczenia pasami w swoich fotelikach dając w zamian ramę antyrotacyjną i wypierającą kanapę. Joie nie posiada ani ramy ani pasów montażowych i kotwiczących Niestety proponowane przez Axkid’a uchwyty nie są uniwersalne. Zalecamy dokładne sprawdzenie przed montażem w samochodzie. Każdy model samochodu posiada zupełnie inną konstrukcję szyny fotela przedniego. Wszystkie szyny nie leżące bezpośrednio na podłodze samochodu – nie nadają się do użycia razem z tym uchwytem. 2. Druga metoda, to montaż do szyny przedniego fotela. Tworzymy pętelkę oplatając szynę po której porusza się przedni fotel (kierowcy lub pasażera). Jak wykonać pętlę? Każdy pas fotelika jest inny, lecz pomysł i idea – podobne. Polecamy poniższe filmy, gdzie pokazano jak to wykonać. szybki montaż możliwość poruszania fotelem (przód-tył) nie każdy samochód posiada taką możliwość (szyba bezpośrenio i dokładnie przylega do podłogi) powstała pętla na szynie może ograniczać cofnięcie fotela ryzyko uszkodzenia (przecięcia) pasa przez fotel, jeśli będziemy często nim „uderzać” w powstałą pętlę. 3. Trzecia metoda, to montaż do przedniego fotela. Metoda równie prosta co poprzednia, jednak tym razem „oplatamy” przedni fotel a właściwie jego dwa elementy. Oplatamy bowiem połączenie pomiędzy siedziskiem przedniego fotela a jego oparciem. Polecamy poniższe filmy, gdzie pokazano jak to wykonać. Montaż i kotwiczenie fotelika RWF do przedniego fotela. możliwa w każdym samochodzie zalecana jeśli nie jest możliwe stosowanie poprzednich metod brak możliwości poruszania fotelem (przód-tył) możliwość uszkodzenia (przetarcia) tapicerki pod pasem Filmy instruktażowe – montaż fotelika Axkid http://youtu.be/N41ciHPescg?t=1m15s Britax BeSafe Dodatkowo możemy dokupić drugi zestaw pasów montażowych. Przyda się jeśli często przenosimy fotel RWF pomiędzy samochodami. Oryginalny komplet zostanie w samochodzie, z którego korzystamy częściej a dodatkowy komplet zamocujemy w drugim samochodzie. Rozwiązanie pozwoli szybko i bez potrzeby całkowitego i każdorazowego demontażu pasów, przenosić fotel pomiędzy samochodami. Zamiast pasów możemy też dokupić dodatkowe uchwyty. Fotelik montujemy i kotwiczymy identycznie, niezależnie od miejsca montażu samego fotelika. Jeśli montujemy fotelik na środkowym miejscu w samochodzie, co polecamy bo jest to bezpieczniejsze (polecamy art: miejsce montażu fotelika w samochodzie), to pasy mocujemy do tych samych punktów co opisywaliśmy jednak do obu foteli: kierowcy i pasażera. Zostaje jeszcze kwestia montażu i instalcji oraz kotwiczenia fotelika RWF, jeśli zdecydujemy się na jego ustwienia na przednim fotelu. Jak wtedy poprowadzić pasy? Wszystkie sposoby są nadal aktualne, lecz pasy prowadzimy pod przednim fotelem na którym ustawiamy fotelik dziecka. Bezwzględnie należy wyłączyć przednią poduszkę powietrzną, jeśli ustawimy fotelik RWF na przednim siedzeniu. Montaż fotelika RWF na przednim fotelu Pamiętaj! Przed instalacją zapoznaj się z instrukcją użytkowania i instalacji posiadanego modelu fotelika. Nie używaj części z niepewnych źródeł. Nie przerabiaj i nie modyfikuj samodzielnie żadnego elementu fotela lub jego wyposażenia. Sprawdzaj okresowo montaż i napięcie pasów. Bezpieczny fotelik to fotelik dopasowany i poprawnie zamontowany. Nie zapomnij poprawnie przypiąć dziecka. Szerokiej drogi. źródło: http://blog.tylem.pl
  15. Obecnie wiele wiodących firm od fotelików samochodowych zapewnia swoim klientom przedłużone gwarancje lub wymianę powypadkową fotelików. Niektóre fotele do takiej usługi trzeba rejestrować, inne mają to w pakiecie. Żeby skorzystać z usługi wymiany powypadkowej trzeba skompletować pewne dokumenty (mogą się różnić w zależności od danej firmy. W razie konieczności trzeba to zweryfikować u konkretnego dystrybutora) Zwykle są to: kopia dowodu zakupu kopia notatki policyjnej, która została sporządzona na miejscu wypadku bądź kolizji. Warto dopilnować, żeby notatka uwzględniała obecność fotelika w samochodzie w trakcie kolizji numer seryjny fotelika – zwykle znajduje się na naklejce pod fotelem dokumentacja zdjęciowa z miejsca wypadku, najlepiej taka, gdzie fotelik jest widoczny Niektóre firmy oferują gwarancję dożywotnią – nie oznacza to oczywiście końca życia właściciela. Chodzi o koniec życia fotela. Bo fotele mają terminy swojej przydatności do użytku. Co oferują nam firmy? W kolejności alfabetycznej. AXKID 2 lata gwarancji podstawowej Ubezpieczenie na rok w Gothaer – zwrot 90% wartości fotela Wymaga rejestracji Nie dotyczy modelu Babyfix (0-13kg) i Wolmax (9-25kg) BESAFE 2 lata gwarancji podstawowej Dożywotnia wymiana powypadkowa Nie wymaga rejestracji BRITAX/ROMER 2 lata gwarancji podstawowej CONCORD 4 lata gwarancji podstawowej 5 lat wymiany powypadkowej Nie wymaga rejestracji CYBEX 2 lata gwarancji podstawowej DIONO 2 lata gwarancji podstawowej JANE 2 lata gwarancji podstawowej Dożywotnia wymiana powypadkowa dla pierwszego właściciela Wymaga rejestracji JOIE 2 lata gwarancji podstawowej KIDDY 3 lata gwarancji podstawowej 6 lat wymiany powypadkowej Wymaga rejestracji KLIPPAN 2 lata gwarancji podstawowej MAXI COSI 2 lata gwarancji podstawowej Dożywotnia gwarancja dla pierwszego właściciela Wymaga rejestracji od 1 stycznia 2018 wymiana powypadkowa RECARO 2 lata gwarancji podstawowej / 4 lata gwarancji przedłużonej za zakup w sklepie stacjonarnym 6 lat wymiany powypadkowej Nie wymaga rejestracji TAKATA Dożywotnia gwarancja Dożywotnia wymiana powypadkowa Nie wymaga rejestracji źródło: http://fotelove.com.pl
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważna Informacja

Będąc na stronie Serwisu zgadzasz się na: Polityka prywatności, Regulamin. Polecamy stworzyć nowe konto - otrzymasz dostęp do ukrytych części Serwisu i zyskasz sporo nowych możliwości w tym szybszy i łatwiejszy dostęp.