Skocz do zawartości
BezpiecznePodroze.com.pl

Cała aktywność

Strumień aktualizowany automatycznie     

  1. Ostatni tydzień
  2. Istniejąca od 2016 roku spółka Electromobility Poland, zaprezentowała nazwę i logo nowej polskiej marki samochodów elektrycznych, które mają trafić do produkcji w 2023 roku. Izera, to nowa nazwa marki a wspomniane modele to Testo i Z100. Nadal wiele do odkrycia, lecz znamy już sporo elementów tej naszej elektrycznej układanki. Wiemy, iż trzech fotelików na tylnej kanapie nie zmieścimy, ale dwa BabySafe Saluki z 15-36kg na pewno wejdą Samochód ma też kilka ciekawych rozwiązań pod kątem dzieci, jak choćby specjalna rączka aby łatwiej było wsiadać maluchom oraz nakładki na progi by mogły użyć ich jako schodka. Fajnie Kibicujemy projektowi Izera Zdjęcia dzięki auto-swiat.pl
  3. Wcześniej
  4. Ja przy zakupie adaptera kierowałem się dokładnie tym samym co w przypadku fotelika czyli atestami, badaniami etc. Używamy dla syna od kiedy skończył 8 lat i moim zdaniem ten pas jest ok.
  5. Przecież to nie hejt, tylko ocena. To różnica. To, że coś zostało dopuszczone do sprzedaży, nie znaczy, że jest najlepszą opcją. Nie wiadomo, jak zachowa się w trakcie wypadku, bo nikt tego porządnie nie przetestował. Czasem nawet niektóre modele fotelików dobrych uznanych firm wypadają słabiej w testach. Dopóki się nie sprawdzi danego produktu w testach, to nie można na oko ocenić, jak się sprawdzi. Nasze starszaki jeździły w fotelikach do 150 cm wzrostu, młodsza córka jeździ głównie w RWF (choć wagowo już się kwalifikuje do SKB), na wakacje, jak wynajmujemy auto na miejscu zabieramy FWF 15-36.
  6. To szkoda. Jest kilka fajnych i dużych modeli dla starszych dzieci. To że sobie nie wyobrażasz to już co innego. Zobacz np. Izi Flex od BeSafe - jest do 150cm. Ma testy, Iso, i sporo elementów których SKB i inne np. podstawki nie posiadają http://www.tylem.pl/besafe-fotelik-izi-flex.html
  7. Jeżeli produkt został dopuszczony do sprzedaży to spełnia wymagania bezpieczeństwa nie rozumiem tego hejtu. Mamy ten produkt i jestem z niego bardzo zadowolony oczywiście fotelik też mamy ale dużo wygodniej jest jeździć z tym pasem dla nas jak i dla dzieci.
  8. ja mam starsza córeczkę, która ma 11 lat i szczerze mówiąc ... nie wyobrażam sobie żebg brać i przewozić ją w foteliku. Także takie pasy SKB dla starszych dzieci sa jak najbardziej Okay
  9. Prześwietlenie ofiary wypadku samochodowego, która trzymała nogi na desce rozdzielczej kiedy wystrzeliły poduszki powietrzne.
  10. Jaki fotelik dla noworodka wybrać? Takie pytanie zaprząta głowę przyszłych rodziców, którzy wybrali już dla swojego maluszka wózek, ubranka, pieluszki, kosmetyki, łóżeczko, zabawki oraz całą masę bardziej lub mniej potrzebnych gadżetów, a na koniec zostawili sobie zakup najtrudniejszy i najmniej przyjemny, ale niewątpliwie najważniejszy. Na tak postawione pytanie – jaki fotelik wybrać? - jest tylko jedna odpowiedź. Najbezpieczniejszy fotelik dla noworodka to ten, który: · otrzymał dobre / bardzo dobre noty w testach zderzeniowych przeprowadzonych przez niezależne instytuty · pasuje do Twojego samochodu · pasuje do Twojej rodziny Bardzo ważne jest, aby fotelik samochodowy mógł poszczycić się dobrymi wynikami w testach zderzeniowych. Są one przeprowadzane przez nieżelazne instytuty z różnych krajów i badają co stanie się z dzieckiem przewożonym w danym foteliku podczas zdarzenia drogowego. Na ocenę ogólną wpływa kilka elementów (choćby jakość tapicerki fotelika czy łatwość jego montażu), ale te aspekty nie są kluczowe. Sprawdzamy wynik za bezpieczeństwo, bo to ta konkretna informacja jest kluczowa dla bezpiecznego przewożenia noworodka (a potem starszych dzieci) w foteliku samochodowym. Nie poprzestajemy na homologacji (starsza ECE R44/04 czy nowsza ECE R129 – popularny I-Size), bo ona tylko dopuszcza foteliki do sprzedaży, a nie bada wnikliwie poziomu bezpieczeństwa, jaki oferuje fotelik. Druga rzecz. Jeśli już wybraliśmy z oferty rynkowej fotelik dla noworodka z dobrymi wynikami w testach, czeka na przymiarka do auta, w którym fotelik będzie użytkowany. Po co? Sam fakt posiadania pasów 3-punktowych lub systemu Isofix nie gwarantuje stabilnego i bezpiecznego montażu. Problemy, jakie mogą się pojawić wynikają choćby z różnych kształtów kanap samochodów różnych marek (czy modeli w ramach jednej marki) czy różnej wysokości zamontowania zaczepów Isofix. Nawet jeśli uda nam się zapiąć fotelik zgodnie z wytycznymi producenta, może okazać się, że efekt takiego montażu będzie opłakany - fotelik stoi na kanapie samochodowej bardzo pionowo, a noworodek praktycznie siedzi w nim jak na krześle, co nie tylko jest dla niego niewygodne, ale przede wszystkim niebezpieczne. Wizyta w sklepie specjalistycznym, z bogatą ofertą modeli jest tu niezbędna – sklepy Tylem.pl polecają się. OK. Mamy zatem wybrany fotelik z testami, zamontowaliśmy go stabilnie i w odpowiedniej pozycji w aucie (pełen sukces!), a teraz do auta wsiada Tata o wzroście 198 cm… a to auto jest niewielkie… i ten wspomniany Tata wsiada, wsiada, ale wsiąść nie może, bo gabarytowy fotelik zamontowany na obszernej bazie kasuje miejsce kierowcy. Co to oznacza? Ni mniej ni więcej, że ten model fotelika nie pasuje do Twojej rodziny. I chociaż Państwo Kowalscy mają taki sam, a i przyjaciółka sobie go bardzo chwali, to dla Ciebie się nie nadaje. Pamiętaj, że wybierasz fotelik do swojego dziecka, swojego samochodu, swojej rodziny, a dysponujesz swoim budżetem. Nie patrz na innych, bo to nie dla innych wybierasz fotelik. Trudne? Nie aż tak bardzo, ale bywa czasochłonne. Z jakiej grupy produktów wybieramy pierwszy fotelik samochodowy dla noworodka? · Fotelik w kategorii 0-13 kg / ok. 40-75 cm, czyli taki, który posłuży od porodu do około pierwszych urodzin. · Fotelik z zestawu modułowego - na jednej bazie najpierw montujesz fotelik 0-13kg, a następnie fotelik kolejny, nadal montowany tyłem do kierunku jazdy z kategorii 0-18kg. Zestaw posłuży do 4 roku życia. · Fotelik 0-18kg, o ile posiada odpowiednie (nie jakiekolwiek) wkładki, a jego pozycja w samochodzie jest adekwatna dla noworodka. Takich produktów jest tylko kilka na rynku. Na co jeszcze zwracać uwagę przy wyborze fotelika samochodowego dla noworodka? · Budżet. Nie zawsze tanio znaczy źle, choć trzeba podchodzić realnie do tematów finansowych – najnowszy model fotelika, z funkcją obrotu na bazie, w tapicerce „premium” będzie kosztował sporo. Zastanów się jednak, czy wszystkie modne (ale też wygodne) bajery są Ci faktycznie niezbędne. Fotelik prosty, ale nadal bezpieczny można kupić w bardzo rozsądnej cenie . Przyjdź do Tylem.pl – mamy wiele przetestowanych modeli na każdą kieszeń. · Sposób montażu. Szybciej i łatwiej zapniesz fotelik na bazie, zamontowanej na stałe w samochodzie (za pomocą pasów lub Isofixa), niż samym pasem samochodowym. Pas może się luzować, może cisnąć nogi większego dziecka, może sprawiać Ci kłopot. Ale zestaw z bazą będzie odpowiednio droższy. Większość fotelików z tej grupy można zamontować samym pasem samochodowym, ale pojedyncze modele montujemy tylko na Isofix. Jeśli panujesz poruszanie się tylko swoim autem, to OK, ale jeśli przyjdzie Ci jechać taksówką bez systemu Isofix, pojawi się problem. Co wybierasz? · Adaptery do wózka. Jeśli masz już wózek i ważne jest dla Ciebie wpinanie fotelika samochodowego 0-13 kg , czyli popularnej łupinki na stelaż – upewnij się, że fotelik jest z nim kompatybilny lub, że możesz kupić adaptery do takiego zestawu. Pamiętaj jednak, że fotelik to bezpieczeństwo dziecka w podróży, wózek jest tematem drugoplanowym, więc nie kieruj się wyborem fotelika samochodowego pod kątem wózka. · Dla noworodka wybieramy fotelik. Są dostępne na rynku gondole (także z testami zderzeniowymi), umożliwiające przewożenie noworodka w pozycji leżącej, ale takie rozwiązanie rekomenduje się tylko w wyjątkowych sytuacjach, gdy jest zalecanie lekarza. Jeżeli dziecko cieszy się doskonałym stanem zdrowia – wybieramy fotelik. Przetestowany i dobrany do samochodu fotelik samochodowy. · Waga fotelika. Z tym jest bardzo różnie – od lekko powyżej 2 kg, do ponad 5 kg, więc jeśli mieszkasz na trzecim piętrze bez windy, wybieraj raczej coś lekkiego, szczególnie, że maluch bardzo szybko przybiera na wadze, a kręgosłup ma się jeden. Jeśli jednak przenoszenie dziecka w foteliku samochodowym ograniczysz do minimum–kwestia ciężaru fotelika nie jest w Twoim przypadku kluczowa i nie musi wypływać na Twój proces decyzyjny. Złote myśli na koniec: · Bezpieczeństwo przede wszystkim. Wybierz model przetestowany i dopasowany do samochodu. · Nie zostawiaj zakupu fotelika na ostatnią chwilę – Twój poród może nastąpić wcześniej niż zakładasz, albo dobór fotelika może z jakiegoś powodu okazać się bardziej czasochłonny. Nie warto dokładać sobie stresów w tym i tak nerwowym czasie. · Nie sugeruj się wyborami gwiazd telewizji czy Internetu – nie tędy droga. · Po foteliku 0-13kg kontynuuj przewożenie dziecka tyłem do kierunku jazdy, minimum do 4. roku życia. Tak jest bezpieczniej. 5x bezpieczniej. Na wszystkie inne pytania dotyczące doboru bezpiecznego fotelika samochodowego dla noworodka odpowiedzą doradcy sklepów eksperckich Tylem.pl. Służymy radą i pomocą. Zapraszamy na zakupy.
  11. Co widzi dziecko w foteliku przodem oraz tyłem do kierunku jazdy? Tylem.pl obala mit! Obalamy jeden z największych mitów dotyczących jazdy w fotelikach samochodowych umieszczonych tyłem do kierunku ruchu (RWF) – dziecko nic nie widzi! Zobaczcie co widzi dziecko jadące tyłem, a co widzi dziecko jadące przodem. Pokażcie ten film wszystkim, którzy uważają, że dziecko przodem widzi więcej! Tyłem więcej widać, jest wygodniej i bezpieczniej! 5x bezpieczniej!
  12. Dnia 05.09.2019 policjanci Wydziału Ruchu Drogowego prowadzili akcję pod kryptonimem "Pasy". Podczas działań funkcjonariusze sprawdzali przede wszystkim czy kierowcy i pasażerowie przestrzegają obowiązku jazdy w pasach bezpieczeństwa oraz czy dzieci przewożone są w odpowiednich fotelikach ochronnych. 5 września br. policjanci drogówki prowadzili własne działania pn. „PASY”. Ich celem jest ograniczenie skutków wypadków drogowych, wynikających z niezapinania pasów bezpieczeństwa. Obowiązek ten jest notorycznie bagatelizowany przez kierujących oraz pasażerów, którzy nie zdają sobie sprawy jak ważne jest zapinanie pasów bezpieczeństwa oraz z tego, że pasy bezpieczeństwa często mogą uchronić przed poważnym urazem, utratą zdrowia, a nawet tragiczną śmiercią w wypadku drogowym. Funkcjonariusze skontrolowali wczoraj blisko 40 pojazdów i ujawnili 25 wykroczeń. W 4 przypadkach polegały one na poruszaniu się przez kierowców oraz pasażerów pojazdem bez zapiętych pasów bezpieczeństwa. Za popełnione wykroczenia podróżni byli pouczani lub karani mandatami. Przypominamy, że naruszenie obowiązku używania pasów bezpieczeństwa przez kierującego pojazdem może skutkować nałożeniem mandatu w wysokości 100 złotych oraz przypisaniem 2 punktów karnych, natomiast przewożenie dziecka w sposób niezgodny z przepisami to mandat w wysokości 150 złotych i aż 6 punktów karnych. podkom. Milena Kopczyńska, KPP w Pułtusku
  13. Wiadomo, że to nie to samo co fotelik, taki adapter ma na celu jedynie dopasowanie pasów samochodowych do wzrostu dziecka, także działa identycznie, jak pasy samochodowe, którymi przypinamy się my dorośli. Dużych dzieci 8-10 latków już raczej w foteliku nie posadzisz, będzie trudno, a zazwyczaj na przypinanie zwykłymi pasami takie dzieci nie posiadają jeszcze odpowiedniego wzrostu. To taki moment w którym nie wiadomo, co robić, tak więc skb może się w takich sytuacjach przydać.
  1. Załaduj więcej aktywności
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważna Informacja

Będąc na stronie Serwisu zgadzasz się na: Polityka prywatności, Regulamin. Polecamy stworzyć nowe konto - otrzymasz dostęp do ukrytych części Serwisu i zyskasz sporo nowych możliwości w tym szybszy i łatwiejszy dostęp.