Skocz do zawartości
BezpiecznePodroze.com.pl

Cała aktywność

Strumień aktualizowany automatycznie     

  1. Wcześniej
  2. Tylem.pl otwiera kolejny sklep. Po Warszawie, Szczecinie, Lublinie teraz kolej na Gdańsk https://www.facebook.com/tylemgdansk/ Gdzie: ul. Fieldorfa 2 róg ul. Małomiejskiej, Towaroteka, Orunia Górna Kiedy: początek kwietnia Tak, będą niespodzianki, gry, zabawy, tort oraz inne atrakcje, pokażemy kilka nowych fotelików, przyjedzie kilku gości, i planujemy jeszcze ... Więcej szczegółów podamy niebawem a większość na stronie lokalizacji Tylem.pl http://www.facebook.com/tylemgdansk/ PS Tak, zabawa z bonami też będzie. Szczegóły niebawem. Sklep Tylem.pl Gdańsk ul. ul. Fieldorfa 2 róg ul. Małomiejskiej, Towaroteka, Orunia Górna Poniedziałek - piątek: 10:00-18:00 Sobota: 10:00-15:00 E-mail: gdansk@tylem.pl lub pomoc@tylem.pl
  3. Jak co roku odwiedziliśmy Kielce oraz X Międzynarodowe Targi Zabawek i Artykułów dla Matki i Dziecka - KIDS' TIME 2019. Byliśmy, oglądaliśmy, poznaliśmy Zobaczymy dlaczego Maxi-Cosi twierdzi że Jade jest fajna, odkryjemy dlaczego Kinderkraft tworzy swój pierwszy fotelik tyłem - Kinderkraft i360. Powiemy, iż Lionelo i ESPIRO dołączają do firm z fotelikami tyłem i chcą rozwijać tę grupę. Co to jest Jane Ikonic opowie Jane Polska a Britax Römer przedstawi nowość, tak jak CYBEX, BabySafe, Avionaut i inni Zapraszamy na nasz kanał na YT Po targach oprowadza zespół Tylem.pl czyli Robert Adamek z Lublina, Patryk Lewkowicz i Szymon Kamiński z Warszawy a w tle Marta Istelska ze Szczecina. Zapraszamy do oglądania wywiadów z przedstawicielami fotelikowych marek na kanale YT https://www.youtube.com/user/TylemPL/
  4. Tylem.pl otwiera kolejny sklep. Po Warszawie i Szczecinie, kolej na Lublin. https://www.facebook.com/tylemlublin/ W przyszłą sobotę tj. 2 lutego, zapraszamy od 10:00 do Lublina na ul. Kawią 1. Mamy wszystkie foteliki RWF, masę dodatków i jakieś akcesoria też się znajdą. Jeśli będzie deszcz lub śnieżyca, to zapraszamy do garażu lub pod specjalnie zadaszoną wiatę. Na otwarcie przygotowaliśmy też specjalne rabaty i promocje! W dniu otwarcia na foteliki i akcesoria do nich -15% + prezenty. Dodatkowo, oprócz rabatów i extra prezentów, pokażemy dwie fotelikowe nowości: Jane Ikonic i Joie Verso. Zapraszamy to Tylem.pl Lublin w sobotę 2 lutego od 10:00 Do zobaczenia. Więcej informacji na https://www.facebook.com/tylemlublin/ PS Tak, zabawa z bonami też będzie. Szczegóły niebawem. Sklep Tylem.pl Lublin ul. Kawia 1, 20-405 Poniedziałek - piątek: 10:00-18:00 Sobota: 10:00-14:00 (w dniu otwarcia do godz 18:00 lub ostatniego klienta) Tel: 533 559 023 E-mail: lublin@tylem.pl lub pomoc@tylem.pl
  5. Smart Kid Belt

    Smart Kid Belt (SKB) temat o który coraz częściej pytacie. Poniżej zbiór zebranych pytań wraz z odpowiedziami. 1. Czy w Tylem.pl można kupić SKB? Nie mamy tego produktu w ofercie. 2. Czy będzie można kupić SKB w Tylem.pl? Nie, nie wprowadzimy go do oferty. 3. Dlaczego nie mamy w ofercie? Bo jako firma posiadamy foteliki, a to nie jest pełny fotelik. Mamy RWF'y, a to nie jest RWF. Jako firma mamy jeszcze FWF, a to też nie jest FWF. Nie mamy też podkładek, poddupników, podstawek i fotelików z ocenami poniżej 2* w ADAC i innymi kiepskimi ocenami w podobnych testach konsumenckich. 4. Czy SKB ma testy ADAC? Nie. Dlaczego? Bo nie było testowane. 5. Czy SKB ma testy Test Plus? Nie. Dlaczego? Bo nie było testowane. 6. Czy SKB ma testy innych popularnych ośrodków testowych czy instytutów? Nie. Dlaczego? Bo nie było testowane. 7. Czy SKB było testowane razem z firmą VOLVO? Nie, nic nam o tym nie wiadomo. 8. Czy ma jakiekolwiek testy? Tak, SKB został przebadany w PIMOT i na potrzeby rynku USA i Kanady w firmie Calspan. 9. Czy można to sprzedawać w UE? Tak, to pełnoprawny produkt posiadający homologację. 10. Dla jakich dzieci jest SKB? Producent homologował produkt dla grup II i III czyli dla dzieci od 4 do 12lat. Z rekomendacją od 5-12 lat lub 15-36kg 11. Czy SKB ma certyfikat ECE R44? Tak. Jak każdy produkt w kategorii "urządzenie przytrzymujące" popularnie nazywany fotelik samochodowy (choć to nie to samo). To wymóg prawny, a nie test. Jeśli nie masz ECE nie możesz sprzedawać fotelików. Smart Kid Belt posiada holomologację ECE E20 44R-04 4013 z dnia 11.07.2017 wydaną przez Transportowy Dozór Techniczny na podstawie badań Przemysłowego Instytutu Motoryzacji PIMOT. 12. Co to jest ECE R44-04? To Europejski Certyfikat Bezpieczeństwa ECE R44-04 i oznacza jedynie zgodność wyrobu z aktualnymi wymaganiami technicznymi w Europie. Aktualnie obowiązuje wspólnie z I-Size (UN 129). 13. Czy ECE R44-04 to test? Nie. Choć przy badaniu zgodności z wymaganiami prawnymi, wymagany jest prosty test dynamiczny. Jeśli produkt przejdzie, zostanie dopuszczony do sprzedaży. 14. Czy wszystkie foteliki muszą mieć ECE R44-04? Tak. Inaczej nie zostaną dopuszczone do sprzedaży. (Obecnie muszą jeszcze posiadać I-Size, która zastąpi ECE). 15. Czy SKB ma test bezpieczeństwa FMVSS 213, CMVSS213 i CMVSS 213.1? Nie. FMVSS 213, CMVSS213 i CMVSS 213.1 nie jest testem, a jedynie certyfikatem. To odpowiednik Europejskiego ECE w USA. Potrzebny jeśli chcesz wprowadzić produkt na rynek Kanady i USA jako ich odpowiednik „urządzenia przytrzymującego” zwanego potocznie fotelikiem. 16. Czy SKB ma I-Size? Nie. 17. Czy SKB ma Isofix? Nie. 18. Czy polecamy SKB? Nie. Dla dzieci do 5 lat polecamy foteliki tyłem do kierunku ruchy - RWF. Dla dzieci powyżej 5 lat polecamy pełne foteliki z potwierdzonymi wynikami badań w niezależnych testach, pasujących do samochodu i do dziecka. Nie polecamy też podstawek. 19. Czy SKB to alternatywa dla fotelika? Wg. nas nie. To ew. alternatywa dla podstawki, lub braku fotelika w ogóle. Jako firma nie dopuszczamy jazdy bez fotelika. 20. Czy używając SKB otrzymam mandat? Nie. To wg. przepisów produkt spełniający wymogi posiadania "urządzenia podtrzymującego". Choć to Policjant wystawia mandat i może się pomylić. Znamy sporo przypadków otrzymania mandatu za posiadanie fotelika RWF Jeśli przy kontroli Policjant będzie miał wątpliwości - pokażcie iż SKB ma ECE R44. 21. Czy SKB musi być cały czas zamontowany na pasie? Nie. Jeśli w danej chwili nie chcesz używać, możesz zdemontować SKB i schować. Tak samo jak fotelik. 22. Jaka jest gwarancja na SKB? Producent daje gwarancję na 2 lata. 23. Czy SKB jest lepszy od podkładek? Nie wiemy. Nie ma testów porównawczych dla wybranych grup wagowych. Producent twierdzi że tak. My zawsze polecamy foteliki pełne z testami. 24. Czy SKB jest lepszy od fotelików? Nie wiemy. Nie ma testów porównawczych dla wybranych grup wagowych. My zawsze polecamy foteliki pełne z testami. 25. Z jakiego kraju jest SMB? Smart Kid Belt został wymyślony przez Polaków i jest produkowany w Polsce. Opatentowany w 130 krajach. 26. Czy polska Policja rekomenduje SKB? Nic nam na ten temat nie wiadomo. 27. Czy mogę korzystać w taksówkach z SKB? Tak. Tak samo jak z fotelików. 28. Czy w samochodach wynajmowanych i w usłudze Car-sharing można korzystać z SKB? Tak. Tak samo jak z fotelików. 29. Czy SKB można montować na przednim siedzeniu pasażera? Tak. Tak samo jak foteliki. Jednak nie polecamy przedniego siedzenia dla fotelików i SKB, na tylnej kanapie jest lepiej i bezpieczniej. 30. Czy SKB ma zagłówek? Nie, to tylko pas. Nie trzeba dokupować nic dodatkowego. 31. Czy SKB ma siedzisko? Nie, to tylko pas. Nie trzeba dokupować nic dodatkowego. 32. Ile kosztuje SKB? SKB kosztuje 99zł. 33. Czy SKB można montować na pasach dwupunktowych? Nie. Tylko pasy trzypunktowe nadają się do montażu SKB. 34. Czy można zamontować trzy pasy SKB na tylnej kanapie (trójka dzieci)? Tak, jeśli masz trzy osobne pasy trzypunktowe w samochodzie. 35. Czy można montować SKB na środkowym miejscu na tylnej kanapie? Tak. Tylko w pasach trzypunktowych. 36. Czy można montować SKB jeśli kanapa jest odwrócona i podróżujemy tyłem do kierunku jazdy? Tak, tylko w pasach trzypunktowych i o ile producent samochodu pozwala na jazdę na odwróconym fotelu. To jednak nie to samo co RWF. 37. Jaka jest ochrona głowy przy korzystaniu z SKB? Tą rolę przejmuje wg. producenta kurtyna boczna zwana poduszką boczną. 38. W jakich samochodach można korzystać z SKB? Wg. producenta w każdym wyposażonym w trzypunktowy pas bezpieczeństwa. 39. Jadę na urlop, czy mogę zabrać SKB? Tak. Choć przepisy wew. Każdego kraju określają kiedy i jak można/należy korzystać z „urządzeń przytrzymujących”. W UE możesz używać bez ograniczeń. W USA i Kanadzie, również bo jest już homologacja. Inne kraje? Na dziś dzień – nie. Zawsze zobacz przepisy kraju, do jakiego się udajesz na urlop. Nie ma tu znaczenia czy masz swój samochód czy wynajmujesz. 40. Czy możemy używać SKB w autokarach? Tak, o ile mają pasy trzypunktowe. 41. Dlaczego przy zakupie SKB nie naliczamy stawki 8% VAT jak przy fotelikach a 23%? W wydanej interpretacji Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej uznał, iż stawka 8% nie jest właściwa bo to jest urządzenie a nie fotelik w myśl przepisów. 42. Co to jest ClypX? To jest marka stworzona na potrzeby ekspansji na USA i Kanadę. To ten sam produkt co SKB, lecz z innymi homologacjami bo tam obowiązują inne przepisy niż w UE.
  6. Testy ADAC jesień 2018

    W kategorii 0-13 ciekawostki: Joie iLevel z oceną 4 Cabriofix z oceną 4 na pasy. To jest niezwykle ciekawa informacja, bo chodziły słuchy, że to stara skorupa i już do niczego się nie nadaje. Jak widać Maxi Cosi może nic w nim nie poprawiło, ale bezpieczeństwo tego modelu dalej utrzymuje właściwy poziom. Britax BabySafe2 iSize z bazą Flex – ocena 5 za bezpieczeństwo Fotelik Jane Koos i-Size, mimo dobrej oceny za bezpieczeństwo dostał 1 za substancje szkodliwe. Nie jest to pierwsza taka wpadka hiszpańskiej firmy. Kategoria fotelików tyłem (RWF) i tu właściwie pewniaki: Britax Dualfix M iSize – ocena 4 Britax Swingfix M iSize – ocena 5 Po tym teście cała rodzina obrotowych nowości Britaxa ma świetne oceny. Co to oznacza, ze Swingfix dostał 5, a Dualfix 4? W związku z tym, że jest to ten sam fotel – tylko z blokadą obrotu do przodu – możemy domniemywać, że Dualfix ustawiony tyłem także zasłużyłby na 5 Kategoria fotelików dla starszych dzieci 15-36 kg Cybex Solution S-fix z oceną 4 – nie powinno to nikogo dziwić nawet Największym zaskoczeniem jest Nachfolger Hy5 TT, czyli dmuchany fotelik samochodowy. Wynalazek dostał wprawdzie ocenę 1 za substancje szkodliwe, ale ocena 3 za bezpieczeństwo stawia pytanie – czy jest to rozwiązanie dla podróżujących np. samolotem? (fotelik waży 5 kg) Pełna ocena: >> KLIK << WYNIKI ADAC 2018: >> KLIK << WYNIKI OEAMTC 2018: >> KLIK << Link do tabelki: http://www.bezpiecznepodroze.com.pl/uploads/monthly_2018_10/adacjesien2018.jpg.72c1505ebcbfea84797f7b2251c31f1a.jpg Link do tabelki: http://www.bezpiecznepodroze.com.pl/uploads/monthly_2018_10/oeamtc2018jesien.jpg.b0d86c5e8d22d1a9730febbf68658576.jpg
  7. Dziś na blogu pod adresem http://blog.tylem.pl/fotelik-rwf-9-25kg-zmiesci-sie-samochodu/ popełniliśmy kolejny wpis pt "czy pasuje"?. Posiadając sklepy, forum, czat, wsparcie telefoniczne, grupę na FB, udzielając się na sieciowych dyskusjach, itp. itd. bardzo często widzimy i słyszymy podobne pytania i problemy. Postanowiliśmy zatem wybrać kolejny temat do opisania, aby ułatwić wszystkim rozeznanie w jednej z częściej pojawiających się wątpliwości u rodziców. Niemal codziennie pada to samo pytanie: „Czy fotelik RWF z kategorii wagowej 9-25 kg zmieści się do mojego auta”?. Oczekujecie konkretnej, wiążącej odpowiedzi. Bardzo byśmy chcieli na tak zadane pytanie odpowiedzieć krótko i na temat – tak lub nie. Jednak nie jest to takie łatwe, bo zmiennych, które musimy brać pod uwagę jest kilka. Dlaczego? Bo staramy się wybrać ten najbardziej pasujący do wymagań rodziców. Spasowanie i sprawdzenie czy pasuje do dziecka i samochodu to już inna kwestia. Zatem zaczynamy. 1. Generalnie niemal każdy fotelik RWF można zamontować w prawie każdym samochodzie, pomijając zdarzające się problemy: ze schowkami, brakiem 3-punktowych pasów czy kłopotem z ich długością oraz z zapięciem pasów kotwiczących, czy ustawieniem fotelika i wychyleniem Również pomijając kłopot z tunelem środkowym. Czyli da się o ile się da i będzie pasowało 2. Prawidłowe zamontowanie fotelika, czyli zgodnie z instrukcją i w sposób stabilny nie oznacza, że dany fotelik pasuje do Twojej rodziny. Może pasować koleżance, czy innemu użytkownikowi grupy na FB, ale nie koniecznie właśnie Tobie. Ktoś jest niższy a ty wyższy – zatem w tym samym samochodzie ten sam fotelik ułoży się tak samo – lecz wy potrzebujecie innej przestrzeni dla siebie i dla dziecka. Chyba że macie takie samo dziecko co polecający. 3. Montaż większości fotelików z kat. 9-25kg montowanych pasem ( w odróżnieniu od montażu na Isofix) jest dość plastyczny, dający całkiem spore pole manewru. Można je zamontować bezpośrednio przy oparciu kanapy, albo na jej skraju, w pozycji pionowej lub wychylonej, ewentualnie wspomagając się jeszcze klinem jeśli jest taka potrzeba, który dodatkowo zwiększa wspomniane wychylenie (dostępny do kilku modeli fotelików). Fotelik zamontowany pionowo przy oparciu kanapy zajmie mało miejsca, ale ten sam fotelik zamontowany na skraju kanapy, w pozycji wychylonej – znacznie więcej. Pytanie – co chcemy osiągnąć i dla jakiego dziecka jest montaż (roczniak czy już może trzylatek)? Pionowo jest bezpieczniej, lecz wychylenie daje wygodę i pomaga w „spaniu”. Polecamy nasz art. "Jak montować i kotwiczyć RWF 9-25kg". 4. Jeśli na przednim fotelu siedzi mama o wzroście 150cm, potrzebuje mniej miejsca dla siebie niż tata o wzroście 195cm. Za mamą może zmieścić się nam fotelik w opcji wychylonej, z montażem na skraju, a za tatą już nie koniecznie. Pytanie – jaki jest wzrost użytkownika przedniego siedzenia i ile mamy miejsca w samochodzie? Fiat Cinquecento czy Toyota Yaris różni się ilością miejsca dostępnego na przednim siedzeniu i tylnej kanapie od Skody Superb. 5. Na rynku mamy kilka modeli fotelików RWF w kat. 9-25kg. Jakie? Zobacz naszą tabelkę porównującą foteliki RWF. Dwa z nich mają dokładnie określone miejsce na kanapie, na którym mają stanąć – na skraju, przez co są bardziej gabarytowe; są to BeSafe iZi Plus oraz Maxi Cosi Mobi XP. Wybierając te modele musimy się z liczyć z większą ilością miejsca, jaka będzie potrzebna dla fotelika od początku użytkowania. Więcej też miejsca będą potrzebowały modele zamontowane tyłem, na Isofix (do 18kg), czyli Axkidy: Rekid i Duofix. Gdy jednak zdecydujemy się zapiąć je pasem, nic nie stoi na przeszkodzie, żeby zamontować je tuż przy oparciu kanapy – mniejsze dziecko nie potrzebuje dużo miejsca na nogi na początku przygody z RWF. Czy to oznacza że powyższe modele są złe? Nie. Oznacza to iż warto o tych elementach wiedzieć wcześniej przed zakupem. Pozostałe modele na pasy czyli Axkid Minikid i Move, Klippan Century czy Britax MaxWay i MaxWay Plus mają sporą dowolność w ustawieniu. 6. Wpływ na komfort rodziny ma nie tylko wielkość auta, ale też głębokość tylnej kanapy (chociaż jedno wiąże się z drugim). Z innym rezultatem zamontujemy fotelik w aucie typu Superb, a w innym w Tico czy Yaris. Mając krótką kanapę żadne odsuwanie fotelika od oparcia nie wchodzi w grę, bo kanapa jest zwyczajnie za krótka i nie ma miejsca, żeby się odsunąć. Nawet jeśli to zaraz wpadamy na przedni fotel pasażera. 7. Czasami są też kłopoty aby poprawnie zakotwiczyć pasy do szyn przedniego fotela pasażera – najbardziej polecany sposób kotwiczenia. Samochody klasy Premium mają bowiem ładnie zabudowane szyny i prowadnice co bardzo utrudnia kotwiczenie fotelika. Sposobów jest kilka a wszystkie opisaliśmy w naszym artykule „jak kotwiczyć foteliki tyłem" 8. Car lista. Temat rzeka. Znamy przykłady, że samochód jest wymieniony jako ten co pasuje a okazuje się że nie pasuje. Znamy też przykłady, iż samochodu nie ma na liście (nowe konstrukcje) albo znikające fotele w tylnym rzędzie. Car lista jest podpowiedzią. Jeśli na rynek wchodzi nowy model samochodu – nie oczekujmy, iż każdy dystrybutor rzuci się testować na nim wszystkie swoje foteliki i od razu zaktualizuje w.w. dokument. Od tego są szkolenia i nasza wiedza abyśmy mogli zobaczyć czy dany montaż ma przysłowiowe „ręce i nogi”. 9. Polecanie fotelików. Często czytamy, słyszymy, że znajoma ma ten sam model samochodu i poleca fotelik bo u niej jest ok. Cieszymy się że ktoś jest zadowolony. Pamiętaj jednak że jedyne co macie wspólnego to ten sam model samochodu, lecz dziecko (wiek, waga, wzrost, gabaryty, czy etap rozwoju) Twój wzrost i potrzeba miejsca Ew. partnera/partnerki, ilość osób w samochodzie, podróże (częściej miasto lub częste dłuższe podróże z bagażami) są już zupełnie inne. Inna jest też ilość dzieci, budżet, wymagania i 100 innych elementów. Jeśli ktoś poleca model, to zainteresuj się nim – lecz nie kupuj jako jedyna słuszna opcja. 10. Planujecie kolejne dziecko? Zaplanujcie czy kupno modelu do 18kg nie będzie ciekawsze bo np. łatwiej i szybciej przesadzicie szkraba do nowej konstrukcji niż w przypadku modelu do 25kg – bo tego używamy dłużej. 11. Foteliki się różnią. Każdy ma inna budowę wewnątrz i na zewnątrz. Posiadają inne podstawy, zatem inaczej układają się na kanapach. Mają inne siedziska, są głębsze i płytsze. Mają inne szerokości w ramionach. Inne możliwości regulacji zagłówka liczone od postawy miednicy. Słowem, w jednych posadzimy mniejsze a w innych wyższe dziecko. Montaż i kotwiczenie jest praktycznie identyczne. Jednak możliwości już nie. Są modele, które możemy używać wg. instrukcji od 5mc a są takie gdzie raczej warto poczekać aż szkrab zacznie samodzielnie siadać lub najlepiej chodzić. 12. Przymierzaj. Od dawna to powtarzamy. Przymiarka do auta daje 100% pewności, że jest ok. Lub nie jest. W Tylem.pl mamy wszystkie foteliki RWF Podsumowując, bez wizyty w sklepie i przymiarki nie odpowiemy jednoznacznie, czy będziecie zadowoleni z danego fotelika mając konkretny model auta, czy też nie. Każdy oczekuje innych rezultatów i ma inne możliwości, więc mierz, mierz i jeszcze raz mierz. Czy pasuje. Zapewne tak. Po co jednak ryzykować, skoro wystarczy wizyta i prosta przymiarka aby zobaczyć i sprawdzić wszystkie możliwości? W Tylem.pl mamy pełną ofertę fotelików RWF – i zawsze służymy Wam pomocą i radą – zapraszamy. P.S. Czy fotelik z kategorii 0-18kg się zmieści? Tu jest prościej, bo modele i ich skorupy są mniejsze, tu nie regulujemy ilości miejsca na nogi, gdyż jest isofix. Im mniejszy samochód, tym większy problem. Lecz tu jest dużo łatwiej. Masz pytania. Pytaj. Polecamy też naszą grupę na FB.
  8. Smart Kid Belt

    mam trójkę dzieci, ale z tyłu mieszczą się tylko 2 foteliki - 2 concordy 15-36 - VW Passat B8 Variant. Wożenie Concorda z przodu przypinanego tylko na pasy też jakoś do mnie nie trafia w przypadku uderzenia bocznego.. Wg ostatniej nowelizacji przepisów mogę wozic 3 dziecko z tyłu pomiędzy fotelikami jeśli jest powyżj 3 lat. Ten Smart Belt to jedyna opcja, która w jakikolwiek sposób wraz z niesławnym "poddupnikiem" moze podniesc w jakikolwiek sposób bezpieczeństwo, ale jeśli macie Państwo jakieś podpowiedzi co zrobić, żeby trójka dzieci weszła z tyłu w B8 Variant to będę wdzięczny
  9. Kolejny przykład mało rozgarniętego opiekuna 30-latek zostawił córkę w samochodzie, a sam poszedł grać na automatach. Teraz grozi mu pięć lat pozbawienia wolności. Właścicielowi gier grozi do trzech lat pozbawienia wolności i 100 tysięcy grzywny. Do zdarzenia doszło w piątek 15 czerwca około godziny 22 w Grojcu. Mieszkaniec gminy Brzeszcze zostawił córeczkę w samochodzie z włączonym silnikiem, a sam poszedł zagrać na hot spotach. Pojechali do fiata z włączonym silnikiem Tuż po godzinie 22 policjanci skierowani przez dyżurnego pojechali do Grojca, gdzie przy jednej z ulic od dłuższego czasu stał fiat z włączonym silnikiem, ale bez kierowcy. „Policjanci zobaczyli, że wewnątrz samochodu, na tylnym siedzeniu siedzi przestraszona dziewczynka. W rozmowie z 6-latką policjanci ustalili, że przyjechała z ojcem, który poszedł coś załatwić” – informuje aspirant sztabowy Małgorzata Jurecka, rzeczniczka Komendy Powiatowej Policji w Oświęcimiu. Duży, mieszkalny kontener Niedaleko pojazdu stal duży, mieszkalny kontener. Jak się okazało był to samoobsługowy minisalon gier hazardowych. Na jednym z trzech automatów grał mężczyzna, był to ojciec dziewczynki. „Policjant poinformował go, że jest zatrzymany w związku z zagrożeniem, które stworzył dla swojego dziecka. Kiedy funkcjonariusz wraz 30-latkiem opuścili kontener automaty nagle zostały wyłączone, a w drzwiach zasunęła się roleta antywłamaniowa, która blokowała ponowne wejście do środka” – mówi rzeczniczka policji. Wydział kryminalny Na miejscu pojawili się policjanci z wydziału kryminalnego, którzy zajmują się przestępczością gospodarczą. Szybko uporali się z roletą i zabezpieczyli automaty o łącznej wartości 18 tysięcy złotych. Policjantom w odcięciu automatów od ściany kontenera pomogli strażacy. Śruby mocowań odcięli przy użyciu pilarki tarczowej. Dziewczynka trafiła pod opiekę matki, jej ojciec trafił do oświęcimskiej komendy policji. Za popełnione przestępstwo grozi mu kara do pięciu lat pozbawienia wolności. Właścicielowi nielegalnego hazardu grozi kara do trzech lat pozbawienia wolności oraz grzywna, w kwocie 100 tysięcy złotych od każdej zabezpieczonej maszyny. Źródło: http://faktyoswiecim.pl/fakty/zostawil-dziecko-w-samochodzie-i-poszedl-grac-na-automatach-foto/
  10. W dzisiejszych realiach rzadko wybieramy fotelik do jednego auta, z montażem na stałe. Coraz więcej naszych klientów przyjeżdża dwoma samochodami – jeden większy, rodzinny, drugi mniejszy, miejski, zazwyczaj użytkowany przez mamę + dziecko. Do tego dochodzą auta dziadków (dzięki niebiosom za instytucję dziadków!) lub opiekunki, auta służbowe, które się częściej lub rzadziej, ale jednak zmieniają. W takich sytuacjach pojawia się problem i potrzeba znalezienia „uniwersalnego” fotelika. Czy taki istnieje? Niestety nie. Co więc zrobić? Jeżeli dziecko siedzi samodzielnie, ma min. 75cm wzrostu i ok. 9 kg w grę wchodzi kat. 9-25kg. Pasy (przy montażu standardowych RWFów, montowanych 3-punktowo: pas samochodowy, pasy kotwiczące, noga) dają możliwość manewrowania fotelikiem, ustawienia go bliżej / dalej od oparcia, przesunięcia w jedną czy drugą stronę, żeby lepiej wpasować się w siedzisko i osiągnąć zamierzony efekt. ALE kategoria ta zajmie więcej miejsca w samochodzie, co może być problematyczne w mniejszym autku, w którym jeździ z dzieckiem dwójka wysokich dorosłych. Wbrew pozorom ISOFIX nie będzie łatwiejszym rozwiązaniem – zaczepy umiejscowione są w różnych miejscach – wyżej / niżej w stosunku do linii siedziska kanapy, różne jest wyprofilowanie kanap, nie zawsze rama antyrotacyjna odpowiednio przylega do oparcia powodując, że montaż nie jest wystarczająco stabilny. Problemów może pojawić się kilka. Reasumując: fotelika uniwersalnego nie ma. Pozostaje mierzenie i nic tego żmudnego, ale jakże przydatnego procesu nie zastąpi. Tylem.pl zaprasza – mamy WSZYSTKIE foteliki RWF i doświadczonych doradców, którzy zawsze służą pomocą.
  11. Kolejne lato i kolejny raz powtarza się ten sam scenariusz - dziecko w rozgrzanym samochodzie. Oto ostatnie 2 przypadki, braku uwagi i chwili zastanowienia po stronie opiekuna. Rumia. W zaparkowanym aucie dziennikarze znaleźli płaczące, rozgrzane dziecko. Mówią: to przeznaczenie, że tam akurat byliśmy. Około dwuletni chłopiec trafił do szpitala. Więcej: http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/7,114883,23516444,rumia-dziecko-plakalo-zamkniete-w-rozgrzanym-aucie.html Link: http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/7,114883,23516444,rumia-dziecko-plakalo-zamkniete-w-rozgrzanym-aucie.html Drugi przypadek Dziewczynka zamknięta w samochodzie płakała i wyglądała na przerażoną. Termometr wskazywał 28 stopni Celsjusza - wynika z relacji taksówkarza, który był świadkiem, jak matka dziewczynki zamknęła ją w samochodzie na parkingu jednego z olsztyńskich hipermarketów. O sytuacji powiadomiono policję. Kobiecie może grozić nawet 5 lat pozbawienia wolności. Zwrócił jej uwagę, bo zostawiła dziecko w rozgrzanym aucie. "Zajmij się swoim życiem" - usłyszał http://www.polsatnews.pl/wiadomosc/2018-06-05/zwrocil-jej-uwage-bo-zostawila-dziecko-w-rozgrzanym-aucie-zajmij-sie-swoim-zyciem-uslyszal/
  12. Czy można otrzymać mandat na 266 tys. PLN za przekroczenie prędkości? Tak. Lecz nie u nas. Dziś, policjanci Wydziału Ruchu Drogowego dolnośląskiej Policji przerwali szaleńczą jazdę kierującemu, który na drodze ekspresowej S-5 gnał nawet 210 km/h. Jako usprawiedliwienie nieprzestrzegania przepisów ruchu drogowego i zasad bezpieczniej jazdy, mężczyzna oświadczył po prostu, że… się śpieszył. Więcej pod linkiem http://www.policja.pl/pol/aktualnosci/159911,Gnal-samochodem-ponad-200-kmh-szalencza-jazde-przerwali-mu-policjanci.html Film: http://www.policja.pl//dokumenty/zalaczniki/1/1-280683.mp4 Mówi się, iż kara powinna być odpowiednia do stopnia wykroczenia. Po to aby pełniła m.in. rolę wychowawczą i skłaniała do respektowania prawa. Podczas wakacyjnych wycieczek, wielu z nas decyduje się na wypożyczenie samochodu. Niektórzy myślą, że mogą być bezkarni – a ewentualne mandaty nie będą miały być jak wyegzekwowane w Polsce. Ponieważ zbliża się sezon wakacyjny, warto o tym przypomnieć: w znakomitej większości przypadków nie unikniemy kary. Od kilku lat w Polsce obowiązuje unijna dyrektywa dotycząca wymiany informacji (transgranicznej) o właścicielach pojazdów. Co za tym idzie – osoby, które myślą, iż mogą zignorować mandat za przekroczenie prędkości, który otrzymali na przykład w Hiszpanii, Francji czy Norwegii… mogą się niemile zdziwić, widząc w swojej skrzynce pocztowej wezwanie do zapłaty. Rekordowy mandat To jednak nic w porównaniu z tym, jak wygląda procedura (i kwota), którą muszą zapłacić obywatele niektórych krajów, którym zdarzy się złamać przepisy na drodze. Jednym z takich krajów jest Finlandia. Co jest takiego dziwnego w ich przepisach drogowych? W Finlandii przekroczenie dozwolonej prędkości przez obywatela tego kraju o więcej niż 20 km/h, skutkuje naliczeniem mandatu, który jest proporcjonalny do dochodów kierowcy. Co to oznacza w praktyce? Media obiegła właśnie informacja, że na Wyspach Alandzkich miejscowy milioner, Anders Wikloef, jechał 71 km/h w terenie, gdzie obowiązywało ograniczenie do 50 km/h. Ile będzie go kosztować ta przyjemność? Uwaga, zapnijcie pasy: mandat wyniósł… blisko 63 tys. EUR (266 tys. PLN). Skąd się wzięła astronomiczna kwota kary? W przypadku owego kierowcy mandat wyliczono na blisko 63 tys. EUR, ponieważ jego miesięczne dochody netto – urząd skarbowy przestawił dane dla policjantów – to ponad 416 tys. EUR (1,77 mln PLN). Źródło: https://www.fly4free.pl/rekordowy-mandat-za-przekroczenie-predkosci/
  13. Często pada pytanie co jest lepsze dla dziecka – fotelik do 18 kg czy do 25 kg. Nie ma na to pytanie jednoznacznej odpowiedzi, ponieważ każda rodzina ma inne wymagania względem fotelika oraz inne auto, inną ilość pasażerów, którzy na co dzień podróżują z dzieckiem, którzy mają inny wzrost, budżet oraz co najważniejsze - innego małego pasażera czyli dziecko. Dlatego też nie powinniśmy patrzyć na to co mają inni w swoich samochodach. To że ktoś w tym samym samochodzie ma np. model do 25kg nie oznacza iż ta właśnie kategoria/model jest dla najlepsze dla Was. Zmiennych jest wiele. Postaramy się przybliżyć różnice między tymi kategoriami, aby mimo wszystko ułatwić Wam wybór nie konkretnego fotelika, a kategorii. To że polecamy foteliki tyłem do kierunku jazdy, rozumie się u nas samo przez się Słowo o kategoriach. Obecnie (pomijając wchodzącą normę I-Size bazującą na wzroście), patrzymy na wagę. Prosty podział, można zdefiniować tak: od noworodka do 13kg 0-18kg / 9-18 kg 0-25 / 9-25kg 9-36kg 15-36kg Zatem po foteliku pierwszym (łupinka, nosidełko 0-13kg) stoimy przed wyborem – który następny? Mamy dwie możliwości, bo na kategorię 15-36kg jesteśmy jeszcze za mali, niscy i w ogóle nie dorastamy do tej kategorii. Od niej nie uciekniemy i kiedyś trzeba będzie się nią zainteresować, lecz na tym etapie mamy opcje (oczywiście tyłem) albo do 18kg albo do 25kg. Dla kogo „osiemnastka” czyli czemu 18kg? Dla mniejszych, niesiedzących, młodszych i niższych pasażerów. W RWF-ach mamy kategorię 0-18 kg, co przekłada się na ok. 105 cm wzrostu i ok. 3,5/4 rok życia. Oczywiście każdy młody człowiek ma inne proporcje, a daną wagę czy wzrost osiąga w innym czasie, ale podane wartości przyjmujemy jako uśrednione. Ważne jest, aby zagłówek był obniżony na tyle, aby niemal dotykał ramion i chronił głowę podczas zderzenia. Sytuacja, kiedy zagłówek zaczyna się na linii oczu, czyli bardzo wysoko, jest nieakceptowalna. W osiemnastkach zagłówek schodzi niżej, więc wcześniej możemy przesadzić do niej malucha. Osiemnastki dają możliwość zmiany pozycji w trakcie jazdy (po zatrzymaniu samochodu). Jedziemy sobie w pozycji siedzącej, podróż nudna i monotonna – dziecko zasypia i wtedy możemy (zatrzymując pojazd) wychylić fotelik do pozycji bardziej leżącej i bardziej komfortowej. Oczywiście jeśli na pokładzie mamy tylko kierowcę i dziecko, ta operacja nie będzie należała do najłatwiejszych, łatwiej dokonać tej zmiany, kiedy obok fotelika siedzi jedno z rodziców. Osiemnastki zajmą mniej miejsca w samochodzie (liczoną od oparcia kanapy do pleców fotelika), ale też oferują dziecku mniej miejsca na nogi niż kategoria 9-25kg, bo trzymają się (w zdecydowanej większości przypadków) na Isofx (choć są jeszcze modele na pasy oraz na Isofix lub na sam pas), a prowadnice Isofix’ów mają ograniczoną długość. Nie ma opcji, żeby znacznie odsunąć fotelik od oparcia kanapy. Nie jest to jednak konieczne, bo projektant zna gabaryty dziecka o wadze max 18kg Zatem jak się nie mieścimy w kg czy w cm czy z nogami – to kończy się fotelik i należy go zmienić. Możemy zmienić na model dalej tyłem do 25kg lub na już taki przodem w kat. 9-36 lub 15-36kg. Tak, też sprawdzamy i musimy dopasować dziecko i fotelik do samochodu. Tu nic się nie zmienia. Częste przekładanie fotelika między autami, przeważnie przy porannym pośpiechu i niezadowoleniu młodszego pokolenia, skłania do wyboru kategorii 0-18kg. Wklikujemy fotel w Isofix, wyprowadzamy nogę i montaż mamy zrobiony – szybko, łatwo i (prawie) przyjemnie. Często zakup osiemnastki jest wynikiem określonej sytuacji rodzinnej. Kupujemy 0-18kg dla obecnego dziecka, ale w niedalekich planach jest kolejny członek rodziny, więc przeprowadzamy kalkulację, kiedy starszak będzie wyrastał z fotelika, żeby przekazać go młodszemu rodzeństwu. Warto to rozważyć przed zakupem. Obniża to koszt zakupu następnych fotelików. Branża fotelikowa się zmienia, pojawiają się nowości. Obecnie coraz więcej firm wprowadza do oferty obrotówki – modele, które obracają się o 360 stopni. Klienci szukają tego rozwiązania z racji ułatwionego wkładania / wyjmowania malucha z fotelika. Wszystkie obrotówki występują tylko i wyłącznie w kategorii 0-18kg. Osiemnastki też można wybrać w komplecie z bazą lub jako fotel jednoelementowy. Jeśli mama ma często nosić i sama montować, warto zwrócić uwagę na wagę fotelika. Modele dwuelementowe będą lżejsze i łatwiejsze do przenoszenia niż jednoelementowe. Łatwiej też jest je wpinać i manewrować w samochodzie. Osiemnastek jest więcej na rynku, mamy tu dużo większy wybór modeli i funkcji oraz testów niż w modelach do 25kg A co nam daje 9-25kg? Przede wszystkim dłuższy okres użytkowania fotelika przez dziecko, ale możemy się przesiąść nieco późnej niż do osiemnastki – wymagane jest ok 75cm wzrostu i nie mniej niż 9 miesięcy. Samodzielne siadanie jest wymogiem koniecznym. W najobszerniejszym modelu dostępnym obecnie na rynku - młody człowiek może jeździć do ok. 135 cm wzrostu. Ponadto, z racji montażu pasem, mamy dowolność jeśli chodzi o miejsce, w którym ustawimy fotelik na kanapie. Jeśli dziecko jest małe, fotelik może to być blisko oparcia, jeśli nogi ciągną się do nieba –odsuwamy fotelik na sam skraj kanapy, zwiększając przestrzeń na nogi. Choć są modele, które od razu muszą stać na skraju kanapy. Oczywiście auta nie są z gumy, więc jeśli dajemy więcej miejsca dziecku, to zabieramy to miejsce kierowcy / pasażerowi przedniego fotela. Zatem wzrost kierowcy/pasażera i jego bezpieczeństwo i wygoda mają duże znaczenie dla ustawienia fotelika. Montaż 9-25kg wymaga chwili czasu oraz mocnego dociśnięcia pasów (samochodowych i kotwiczących). Jeśli zatem fotelik miałby być często przekładany, raczej ta kategoria się nie sprawdzi. Można dokupić dodatkowe pasy kotwiczące lub mocowania, lecz i tak czas montażu jest dłuższy, a możliwość popełnienia błędów nieco większa. Pozycję wychylenia fotelika ustalamy w momencie montażu – nie ma możliwości (poza 2 modelami), aby zmienić ją w trakcie jazdy, kiedy maluch zaśnie w foteliku – to domena osiemnastek. Fotele 9-25kg nie są tak kosztowne, jak potrafią być osiemnastki i wystarczą na dłużej. Czym się różnią modele w tej samej kategorii? Wszystkim. Testami, opcjami, wielkością siedziska wewnątrz dla dziecka, wielkością modelu na zewnątrz, montażem, tapicerkami, kolorami, wkładkami, ilością miejsca na nogi, wychyleniem, itp., itd. Przymierz przed zakupem. Podsumowując: Każda kategoria ma swoje plusy, ale kluczowe i nienegocjowalne jest to, aby fotelik był dopasowany do dziecka i samochodu, dobrze, żeby mógł poszczycić się dobrymi wynikami testów zderzeniowych przeprowadzonych przez niezależne instytuty. Nie ma tu testu lepszego czy gorszego, bo każdy sprawdza co innego – optymalnie mieć tyle testów, ile wlezie. Pamiętajcie, iż fakt, że Wasz znajomy ma model X i jest z niego zadowolony, nie znaczy, że wybierając ten sam model dla Waszego dziecka wybierzecie optymalnie. Sami decydujcie, potem przymierzcie i ruszajcie bezpiecznie w drogę. Jako Tylem.pl mamy wszystkie modele fotelików RWF, zatem wybranie odpowiedniego modelu to pestka. Acha, jeszcze jedno - najtrudniejsze, czyli kolor fotelika. Tu nie pomożemy. Jesteśmy bez serca i z tą kwestią zostawiamy Was sam na sam z wariacjami kolorystycznymi proponowanymi przez producentów.
  14. Fotelik JANE marki GRAVITY został zakwalifikowany w kategorii najbardziej zaawansowanych produktów w Europie z homologacja iSize R129. Istotnymi ocenami bezpieczeństwa wartymi odnotowania to: Niskie ryzyko urazu w zderzeniach czołowych Niskie ryzyko niewłaściwego montażu Doskonała jakość konstrukcji siedziska Które wskazują na niezwykłe właściwości produktu. Wszystkie przeprowadzone testy w laboratoriach Crash Test Jane przebiegły pozytywnie i zakładały, iż fotelik osiągnie takie same wyniki w niezależnych testach zderzeniowych ADAC. Producent zaskoczony jest również informacją o wykrytych toksycznym materiale w tkaninach. ADAC nie informuje jednak w jakiej to tkaninie zostały znalezione toksyczne substancje. Jane chciałoby poinformować konsumentów, że obecność tych substancji mieści się zdecydowanie w granicach wyznaczonych przez Normy europejskie. Jednakże w świetle tych wyników producent pragnie poinformować, iż wykonał dodatkowo zestaw sześciu testów, które zwykle wykonuje na swoje produkty, robiąc to w najlepszych niezależnych laboratoriach europejskich: SGS – światowy lider w zakresie kontroli, weryfikacji, testowania i certyfikacji; TÜV – międzynarodowa organizacja zajmująca się usługami technicznymi, bezpieczeństwem i certyfikacją. Wyniki wszystkich tych testów wskazują, że fotelik samochodowy GRAVITY jest wolny od substancji zidentyfikowanych w testach Eurotest. Firma JANE dodatkowo dostarczyła konsorcjum ADAC wszystkie wyniki raportów do oceny i informacji. Dodatkowo JANE umieści w/w raporty w domenie publicznej, aby były dostępne dla wszystkich. http://www.jane.es/wp-content/uploads/2018/05/sgs_tr1321521_h_gravity-_reducer_and_shoulder.pdf http://www.jane.es/wp-content/uploads/2018/05/sg_tr1305049_h_whole_upholstery_stiwa_method.pdf http://www.jane.es/wp-content/uploads/2018/05/tuv_0164127713a_001_shoulder_protector.pdf http://www.jane.es/wp-content/uploads/2018/05/sgs_can18_080693_01_ec_18960103_f_h_memory_foam.pdf http://www.jane.es/wp-content/uploads/2018/05/tuv_0164126644a001_h_fabric.pdf http://www.jane.es/wp-content/uploads/2018/05/sgs_gzhl1804016634ip_h_glue.pdf Producent pragnie dodać, iż obecna sytuacja wskazuje skażeniu środowiska w badanej próbce lub błąd proceduralny w Europejskim Teście Systemów Zabezpieczania Dzieci przeprowadzonych w 2018, który jest niezależny i poza firmą JANE jak i fotelikami GRAVITY dostępnymi na rynku. Dlatego firma JANE podjęła decyzję o przeprowadzeniu międzynarodowej komunikacji dla wszystkich klientów jak i konsumentów, aby poinformować o bezpieczeństwie i potwierdzeniu jakości i bezpieczeństwa produktu jakim jest fotelik GRAVITY marki JANE. Proszę mieć na uwadze, iż przed oficjalną publikacją niezależnych wyników ADAC, firma JANE przedstawiła swoje zastrzeżenia co do uwag do produktu i poprosiła, aby rozważyć ponowny test. Jednakże doszło do publikacji przez ADAC wyników bez zastanowienia się nad zastrzeżeniami producenta.
  15. Testy ADAC wiosna 2018

    Są już nowe wyniki testów ADAC - wiosna 2018 Kategoria 0-13 - same świetne oceny - za bezpieczeństwo ocenę 4 otrzymały Maxi Cosi Rock, Kiddy Evoluna iSize 2, Graco Snugride iSize oraz polski fotelik Avionaut Ultralite z bazą IQ. Britax Baby Safe 2 iSize otrzymał ocenę 5. Foteliki iSize (do 105 cm): * Na uznanie zasługuje fotelik Britax Romer Swingfix iSize - ocena 5 za bezpieczeństwo oraz Test Plus. Model już niedługo pojawi się na naszym rynku w cenie 2659 zł. Jego brat bliźniak Dualfix iSize otrzymał ocenę 4. * Maxi Cosi Pearl One, który wkrótce wchodzi na rynek z Test Plusem otrzymał ocenę 4. Taką samą notę otrzymał pierwszy fotelik z poduszkami powietrznymi, czyli Maxi Cosi Axissfix Air. * Cybex Sirona S iSize otrzymała za bezpieczeństwo ocenę 4. * Jane Gravity dostał ocenę 3 za bezpieczeństwo, ale niestety 1 za tapicerkę. * Concord Ultimax iSize z oceną 1 za bezpieczeństwo. W kategorii 15-36 ocenę 4 otrzymały Nuna Aace, Recaro Monza Evo oraz Monza Evo Seatfix, a także Besafe izi FlexFix iSize. Filmy z testów: https://www.youtube.com/watch?v=ApGyviyX70w https://www.youtube.com/watch?v=7frHc7B3Y5o Link do testów: https://www.adac.de/infotestrat/tests/kindersicherung/kindersitz-test/default.aspx?ComponentId=29903&SourcePageId=31900 https://www.oeamtc.at/tests/kindersitztest/kindersitztest-2018-fruhjahr/
  16. Smart Kid Belt

    Najlepiej tak dobrać i rozmieścić foteliki w samochodzie, żeby się zmieściły.
  17. BeSafe iziFlex Fix iSize

    Besafe Izi FlexFix iSize jest pierwszym fotelem grupy 2/3, który posiada homologację ISize, a tym samym spełnia wymogi drugiej fazy tej homologacji. Co to oznacza dla użytkowników? Oznacza to, że fotelik ten nie ma swojego przeznaczenia wagowego, a jedynie wzrostowe. dotychczas wszystkie foteliki były do 36 kg i koniec (nie licząc amerykańskiego Diono), a teraz do 150 cm jeździmy nie patrząc na wagę – rozwiązanie idealne dla dzieci poza siatkami centylowymi, jeżeli chodzi o wagę. Izi Flex jest homologowany od 100 do 150 centymetrów wzrostu i nadaje się od ok. 4 roku życia. Czytajcie dalej: http://fotelove.com.pl/2018/02/25/besafe-izi-flexfix-pierwszy-fotelik-od-4-roku-zycia-z-homologacja-isize/
  1. Załaduj więcej aktywności
×

Ważna Informacja

Będąc na stronie Serwisu zgadzasz się na: Polityka prywatności, Regulamin. Polecamy stworzyć nowe konto - otrzymasz dostęp do ukrytych części Serwisu i zyskasz sporo nowych możliwości w tym szybszy i łatwiejszy dostęp.